• Petrah

Vart kollar jag kreditupplysning på mig själv?

jag undrar vart jag ringer när jag ska kolla vad jag har på mig för kort,skulder osv?
    för kreditupplysningen på nätet verkade ju inte vara va? jag vill veta exakt vad man har fått på sig för kreditförfrågningar??? misstänker nämligen att någon försökt i mitt namn så jag vill veta från vart och vem om dt går.

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden Vart kollar jag kreditupplysning på mig själv?
  • Petrah

hmmm...fast där får jag beställa och betala. om jag vill veta nu direkt kan man ringa nånstans då???

Wild, Raw and Beautiful
  • snissen

Välj inte att ta en ny kreditupplysning- det är aldrig bra!
    Testa att ringa till UC och Soliditet det är dessa företag som de flesta använder sig av, ring deras kundtjänst och be dem kolla upp ditt personnummer. Upplysningen har ofta en kod som tom. kan kopplas till en handläggare på bank/kreditinstitut, och har man tur kanske personen ifråga minns ärendet / bedrägeriet ( lättare chans att få rätt till slut )
    Värt att prova iallafall. Glöm inte att spärra dina personuppgifter hos dessa bolag också, så att det inte händer igen.
    Lycka till!

• BettyB

Skriv ett brev till "UC AB" 117 88 Stockholm. Där du skriver att du vill ha ett registerutdrag på dina krediter/skulder. Glöm inte personnr och skriv under du måste skicka brevet inte faxa eller maila. Kostar ingenting.

• Petrah
    snissen skrev 2009-10-15 09:09:02 följande:
    Välj inte att ta en ny kreditupplysning- det är aldrig bra!Testa att ringa till UC och Soliditet det är dessa företag som de flesta använder sig av, ring deras kundtjänst och be dem kolla upp ditt personnummer. Upplysningen har ofta en kod som tom. kan kopplas till en handläggare på bank/kreditinstitut, och har man tur kanske personen ifråga minns ärendet / bedrägeriet ( lättare chans att få rätt till slut )Värt att prova iallafall. Glöm inte att spärra dina personuppgifter hos dessa bolag också, så att det inte händer igen. Lycka till!
    nu hängde jag inte med? vilket var inte bra? att ta reda på vad man har i kredit elelr ringa o kolla??
    japp jag ska ringa UC imon.
    Wild, Raw and Beautiful
Svar på tråden Vart kollar jag kreditupplysning på mig själv?