• Min högsta önskan

Istället för risifrutti??

Har för mej att det ska kunna gå att göra risifrutti själv.. Någon som vet hur?

Sonen älskar risifrutti, men det blir ju ganska dyrt i längden att köpa de små burkarna..

• Svar på tråden Istället för risifrutti??
  • Lena

Färdig risgrynsgröt på tub med sylt till funkar bra.

• stormfågel

Man kokar väl riskrynsgröt och blandar med vispad grädde?

Då kan man dessutom tillsätta så mycket (lite) socker man själv vill och ha t.ex. bär till.

• EliLeoMa

Gröt med lite vipad grädde och vaniljsocker. Med sylt till.

Det finns färdig gröt på tub med - som troligtvis är billigare än dom små risifruttiburkarna.

• Min högsta önskan

HAr för mej att jag sett på reklam om nåt som är på tetra.. Kan det ha hetat risikvick eller nåt..
    Men det kanske inte alls är som risifrutti? LElelr är det samma fast i större förpackning?

• listo

Det finns Riskvikk på tetra, en liter eller ett kilo eller vad det är. Annars går det ju som sagt att göra egen på risgrynsgröt och grädde

Moderator, medlem och norrlänning... jag är som ett Kinderägg
  • Min högsta önskan
    listoplisto skrev 2009-10-15 10:01:00 följande:
    Det finns Riskvikk på tetra, en liter eller ett kilo eller vad det är. Annars går det ju som sagt att göra egen på risgrynsgröt och grädde
    Men riskvikk är alltså samma som risifrutti.. Färdigbalndat eller blandar man själv?

Kanske är lika smidigt att koka egen gröt, så kan man ju ha lite mer kolla på sockerhalten..
  • Lena

Min högsta önskan skrev 2009-10-15 10:04:36 följande:

Men riskvikk är alltså samma som risifrutti.. Färdigbalndat eller blandar man själv? Kanske är lika smidigt att koka egen gröt, så kan man ju ha lite mer kolla på sockerhalten..
    Det är risifrutti utan sylt och smakar likadant.

Jag tycker inte att egengjord gröt med vaniljsocker och grädde får samma smak och konsistens som risifrutti. Men gott är det :)
Svar på tråden Istället för risifrutti??