• Singoalla

Hur mycket och på vad får grannar klaga på innan det räknas som något brott?

Hur mycket och på vad får grannar klaga på innan det räknas som något brott?

Någon som vet?

• Svar på tråden Hur mycket och på vad får grannar klaga på innan det räknas som något brott?
  • Tecken

Förstår inte din fråga riktigt. Klaga på vad?

• 071001

Brott? Är det brottsligt att tex ha fest sent på nätterna?

• Singoalla

NÄÄÄ, nu fattar ni fel!

Jag menar om grannarna tycker att JAG stör, när jag bara har ett normalt leverne..... Hur mycket kan DE klaga innan jag kan anmäla dom för tex psykisk misshandel eller klaga på att DE stör MITT boende pga sina klagomål?

• 071001

Aha, ingen aning.
    Vet att min fd arbetskamrat hade problem med en granne som klagade och klagade så de knappt vågade andas i lägenheten av rädsla för att störa. Till slut gjordes en ljud-kontroll (av hyresvärden) och det visade sig att det var fel på isoleringen mellan deras lägenheter så om de gick över golvet lät som en skock elefanter sprang. Hur som, grannen klagade nog i ett år innan värden tog tag i saken. Vänd dig till din värd på en gång alt hör med hyresnämnden vad de säger om saken.

• Singoalla

men att ständigt knacka på och störa MIG eller skriva brev om saker som inte stämmer, gränsen för vad som är ok måste ju någon gång passeras?

• DILLIGAF

Vet hyrevärden/ bostadsföreningen om att de klagar? Och har det i så fall konstaterats att det inte gör det?

Hur ofta ringer de på, skrickar dessa brev etc.?

• Tecken

Du menar trakasserier och intrång i privatlivet? Ja, det finns det ju lagar om. Googla?

• Singoalla
    071001 skrev 2009-10-15 10:22:02 följande:
    Aha, ingen aning. Vet att min fd arbetskamrat hade problem med en granne som klagade och klagade så de knappt vågade andas i lägenheten av rädsla för att störa. Till slut gjordes en ljud-kontroll (av hyresvärden) och det visade sig att det var fel på isoleringen mellan deras lägenheter så om de gick över golvet lät som en skock elefanter sprang. Hur som, grannen klagade nog i ett år innan värden tog tag i saken. Vänd dig till din värd på en gång alt hör med hyresnämnden vad de säger om saken.
    Vad hände då, när det stod klart att det var fel på isoleringen? Var värden tvungen att bekosta det eller?
  • DILLIGAF

"Och har det i så fall konstaterats att DU inte gör det?"

-ska det förstås stå.

Svar på tråden Hur mycket och på vad får grannar klaga på innan det räknas som något brott?