• LillaFågelBlå

Nån som ätit Diane för acneproblem, och sedan slutat?

Jag har haft stora problem med hormonell acne, det enda som hjälper är Diane (acnemedicin som även fungerar som p-piller, även om det inte är godkänt/registrerat som p-piller i Sverige). Har ätit Diane i ca 5 år skulle jag tro, har fin hy med enstaka finnar runt munnen (typiskt för hormonell acne) vid mens.

Nu har jag och sambon planerat barn till 2011 och tänker alltså börja våra försök under nästa år. Har hört att det kan ta lång tid för kroppen att bli normal efter så lång tid med p-medel (minst 13 år för mig med olika sorter). Alltså vill jag sluta ganska så snart, men är så orolig över hyn.

Jag har provat att sluta en gång förut på inrådan av en läkare, då hade jag ätit Diane i ca 2 år. Jag fick så stora varbölder och finnar på hakan att hela hakan bestod av ett stort köttsår med var. Klarade inte av att sluta då så jag började igen efter 1 månad. TYdligen ska man bara äta Diane ca 1 år, vet inte varför, men det är ju rätt starka hormoner i.

Någon som har erfarenheter av att sluta med Diane? Kan man ta något annat medel/naturmedel/vad som helst för att sakta vänja kroppen av eller hur ska man göra??

Svar på tråden Nån som ätit Diane för acneproblem, och sedan slutat?