• Rickar­dAnder­sson76
    Äldre 15 Oct 11:24
    2274 visningar
    5 svar
    5
    2274

    Några tips till födseln?

    Tjenna,

    Jag och min flickvän väntar barn i December och jag undrar om någon har tips till själva förlossningen?.

    Något speciellt man skall ta med / tänka på?

    (Har gått profylax och har fått massor med listor på grejor av min flickvän)

    Alla tips är välkommna :)

  • Svar på tråden Några tips till födseln?
  • Sniffy
    Äldre 15 Oct 20:59
    #1

    Packa som inför en mini-semester, ta med dig pengar och då i små valörer (till kaffe och frukost.....lunchen/middag skulle jag råda att köpa annan stans om du funderar på att stanna med tjejen tills dess att hon åker hem).

    Lägg in numret till Färsäkringskassan eller skriv ett SMS och spara det till dess att barnet är fött för att få dom 10 dagarna (Skickade själv SMS och det fungerade kanon) om ni har skaffat försäkring så lägg även in det tel-numret , så att ni kan få pengarna där i från så snabbt som möjligt.

    Om barnet hamnar på Neo (sjukdom/annat) se till att få en sjukintyg så behåller du dom 10 dagarna tills dess att barnet är friskt.

    Finns mer tips, men tjejen stressar.

  • ikli
    Äldre 18 Oct 14:01
    #2

    Glöm inte saker till dig själv. Jag har alltidglömt strumpor och det blir lite ofräscht efter ett tag.

  • Sammi
    Äldre 18 Oct 17:21
    #3

    Tips: Låt inte din tjej övertala dig att inte ta med väskan om ni åker in på kontroll efter att värkarna satt igång, jobbigt att stressa hem och hämta den :)

  • ikli
    Äldre 18 Oct 21:32
    #4
    Sammi skrev 2009-10-18 17:21:08 följande:
    Tips: Låt inte din tjej övertala dig att inte ta med väskan om ni åker in på kontroll efter att värkarna satt igång, jobbigt att stressa hem och hämta den :)
    Vi hade väskan i bilen typ tre månader innan det var dags. Ingen chansning här inte. Vi har fortfarande en stand-by necessär hemma som alltid är fullpackad om man måste dra iväg mitt i natten. Helt perfekt. Då kan man i alla fall borsta tänderna och tvätta sig.
  • Äldre 20 Oct 00:31
    #5

    Om ni använder en tens, så tejpa luckan så den inte öppnas så alla batterier åker ur............................

Svar på tråden Några tips till födseln?