Funderar på att köpa sparkbil? Jag har ett finfint tips!
Ska du handla sparkbil till småttingen?
Här ett tips: dottern fick en wigglekart i 2 års present. Hon är den lyckligaste ungen på jorden när hon kör med den. Det är en sparkbil som liknar en "plasmacar" men är bättre och billigare!
Hon fick deluxevarianten - som är ca 100 kr dyrare och mycket tystare och smidigare - från wigglekart.se och då kostade den ca 600 kr med frakt (42 frakt med DHL)
Eftersom hon är van vid vanliga bobbycarvarianter så är hon fortfarande inte så haj på det där med att man ska svänga med ratten för att ta sig fram, men det går alldeles utmärkt att sparka sig fram också. Wigglekarten är inte lika bred på sidorna så nu när overallen är på funkar det bättre att köra med den. Och jag tror att hon kommer att kunna använda den här mycket längre. Hjulen är som skateboard/inlineshjul fast större och den går att köra både ute och inne. Riktigt rolig att köra även för vuxna, tro mig, ja har provat! :)
Obs, den kan faktiskt komma upp i fart så en hjälm är kanske inte så dumt. Man får hålla lite koll på minstingarna så de inte kör för fort i nedförsbacke också.