• a beautiful mohawk

Funderar på att köpa sparkbil? Jag har ett finfint tips!

Ska du handla sparkbil till småttingen?

Här ett tips: dottern fick en wigglekart i 2 års present. Hon är den lyckligaste ungen på jorden när hon kör med den. Det är en sparkbil som liknar en "plasmacar" men är bättre och billigare!

Hon fick deluxevarianten - som är ca 100 kr dyrare och mycket tystare och smidigare - från wigglekart.se och då kostade den ca 600 kr med frakt (42 frakt med DHL)

Eftersom hon är van vid vanliga bobbycarvarianter så är hon fortfarande inte så haj på det där med att man ska svänga med ratten för att ta sig fram, men det går alldeles utmärkt att sparka sig fram också. Wigglekarten är inte lika bred på sidorna så nu när overallen är på funkar det bättre att köra med den. Och jag tror att hon kommer att kunna använda den här mycket längre. Hjulen är som skateboard/inlineshjul fast större och den går att köra både ute och inne. Riktigt rolig att köra även för vuxna, tro mig, ja har provat! :)

Obs, den kan faktiskt komma upp i fart så en hjälm är kanske inte så dumt. Man får hålla lite koll på minstingarna så de inte kör för fort i nedförsbacke också.

• Svar på tråden Funderar på att köpa sparkbil? Jag har ett finfint tips!
  • Pochahontas

Vilket bra tips! Den verkar ju jättehäftig. Ska minsann visa för mannen. Det verkar som en kanonjulklapp till vår treåriga dotter.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • a beautiful mohawk

Hehe, här samlas indianerna visst...

Wigglekart: ja, det tycker jag verkligen att ni ska! Just att den är så tyst och går att köra inne gör att den funkar som julklapp också. (Annars hade ju en kälke varit bättre :)

Väl värd vartenda krona! Tror inte att ni kommer att ångra er. En kompis 10 årige son testade den och han är helt såld, önskar sig också en i julklapp. Och jag funderar på att köpa en till till oss så vi kan leka med dottern och köra ikapp - vi vuxna alltså :)

• a beautiful mohawk

Jag sätter dottern framför och kör en runda hemma i vardagsrummet, men hon vill köra själv allt oftare nu och skriker "Miiiiiiiiiin mamma" så att de får var sin är nog inte dumt, men det är klart, kanske bäst att köpa en gemensam först så de får turas/köra tillsammans och om de älskar den kan man handla ytterligare en.

Men kolla instruktionsboken när ni får den innan ni sätter ihop den, för det är så enkelt och ganska logiskt så man är lockad att sätta ihop den med en gång. Men om man sätter in hjulen fel så låses de fast så att man inte kan ta loss dem. De ska ju sticka ut lite på sidorna bak så att bilen blir balanserad.

Ja, det är barnsligt enkelt men jag höll ändå på att göra fel ivrig som jag var - så bara en heads up.

Svar på tråden Funderar på att köpa sparkbil? Jag har ett finfint tips!