• lego68

gravid och ögonproblem

Hej!

Jag som gravid och linsbärare har fått jätteproblem med ögonen, det kliar ,svider, skaver och ögonen blir mycket lätt röda, jag kan inte använda linser och när jag varit utan en vecka och sedan provar att sätta i linser igen så går det 2 dar och så likadant igen..
    jag väntar mitt andra barn och har inget minne av att jag hade ögonproblem förra gången.
    Jag var hos optiker för några veckor sedan och då visade det inte på nån inflamation men däremot hade min syn blivit kraftigt sämre.
    Idag vaknade jag upp med en vagel i varje öga...suck!!

Fler som haft problem med sina ögon??

• Svar på tråden gravid och ögonproblem
  • Zs1985

Jag har haft lättare inflammationer i ögonen till och från hela graviditeten så jag har skippat linser helt och hållet utan bara kört på glasögon. Jag har dock inte fått försämrad syn under min grav vilket både BM, läkare och optiker har nämnt att man kan få.
    Dom sa även att synen oftast korrigeras sen när barnet föds.

Är inne på mina två sista grav veckor nu och jag har haft vagel och ögoninflammation samtidigt *sucka*.
    Man känner sig så vacker med rödsprängda och svullna ögon *ironi*

• lego68

Tack va skönt det känns att det är fler som har det som jag ! Eller skönt jag önskar självklart att vi slapp för som du säger, man känner sig ju inte så fräsch direkt. Jag går nu med glasögon vilket jag tycker är okej även om jag föredrar linser men eftersom min syn blivit sämre så ser jag ju inte så bra vilket får lite följd effekter som huvudvärk ..

Har du fått nån behandling för dina besvär??

• anirac1

Jag är i v 31 å har upptäckt att jag ser sämre.. Skit jobbigt då man kolla på tv.....

Svar på tråden gravid och ögonproblem