• min gosetjej

Är det farligt att hålla sig för länge?

Hej!
    Har en tjej på 2 år och 7 månader som har varit blöjfri i ca 3 månader nu.
    Hon har verkligen varit jätteduktig, gått både på potta och på vanlig toalettstol, inte många olyckor. Hon är väldigt nyfiken på att titta på sitt kiss när hon kissar, så ibland när hon suttit på den vanliga toalettstolen har det kommit utanför. Och "dumma jag" kommenterade en gång att "det var hemskt vad det kommer utanför". Sedan dess vägrar hon att gå på den vanliga toalettstolen, hon vägrar dessutom att gå och kissa när hon är nån annanstans (även om det finns potta där). Detta gör att hon går och håller sig jättelänge. En dag kissade hon inte på typ 7-8 timmar, vi var på en galleria och gick med henne till toaletten flera gånger men hon vägrade. Hon kissade på sig tidigare den dagen när hon var på preschool, men inte när vi var på gallerian. Hon har inte kissat på sig nån mer gång, men det kan ju inte vara bra att hålla sig så länge!?

Nån som har nåt tips på hur vi får henne att gå på toalettstolen igen? Vi ska flyga hem till Sverige till jul och jag kan ju inte ha en potta med mig på flygplanet, börjar få lite panik över det här. Speciellt eftersom hon har varit så duktig innan.

• Svar på tråden Är det farligt att hålla sig för länge?
  • Miniigirl

Har ni provat att hålla henne över toalettstolen?
    Det måste vi göra med vår son, han vägrar sitta på toastolen, om det inte finns någon sådan liten toaring, och det funkar bra!
    Håller honom i benen, med ryggen mot mig lixom.
    Annars kanske du skulel leta reda på en sådan toaring för ban, som man bara sätter uppepå en vanlig toa, den är ju lite smidigare att ta med sig, om hon går med på att sitta på en sådan förstås

• min gosetjej

Tack för ditt svar!
    Har varit och köpt en sån toaring nu, det verkade som hon ville sitta på den. Hon började i alla fall inte gråta denna gången. Tyvärr kom det inget kiss, men ska prova igen efter hon har haft sin middagsvila.
    Skönt att höra att det finns nån mer som inte vill sitta på toalettstolen.

• Lenchen77

Fast visst kan du ha med en potta på flyget! Ha som handbagage och sitt inne på toaletten.

• min gosetjej

Jag tänker inte ha en potta med i handbagaget, jag ska åka själv med henne och har tillräckligt med saker att bära.

Svar på tråden Är det farligt att hålla sig för länge?