Är det farligt att hålla sig för länge?
Hej!
Har en tjej på 2 år och 7 månader som har varit blöjfri i ca 3 månader nu.
Hon har verkligen varit jätteduktig, gått både på potta och på vanlig toalettstol, inte många olyckor. Hon är väldigt nyfiken på att titta på sitt kiss när hon kissar, så ibland när hon suttit på den vanliga toalettstolen har det kommit utanför. Och "dumma jag" kommenterade en gång att "det var hemskt vad det kommer utanför". Sedan dess vägrar hon att gå på den vanliga toalettstolen, hon vägrar dessutom att gå och kissa när hon är nån annanstans (även om det finns potta där). Detta gör att hon går och håller sig jättelänge. En dag kissade hon inte på typ 7-8 timmar, vi var på en galleria och gick med henne till toaletten flera gånger men hon vägrade. Hon kissade på sig tidigare den dagen när hon var på preschool, men inte när vi var på gallerian. Hon har inte kissat på sig nån mer gång, men det kan ju inte vara bra att hålla sig så länge!?
Nån som har nåt tips på hur vi får henne att gå på toalettstolen igen? Vi ska flyga hem till Sverige till jul och jag kan ju inte ha en potta med mig på flygplanet, börjar få lite panik över det här. Speciellt eftersom hon har varit så duktig innan.