Alternativ dryck till rödvin???
Hjälp! Vad serverar man ist för rödvin (alkofritt) till oxfilé o pot.gratäng? Vill inte köpa nåt alkofritt rött vin! Men vad passar ist????
Hjälp! Vad serverar man ist för rödvin (alkofritt) till oxfilé o pot.gratäng? Vill inte köpa nåt alkofritt rött vin! Men vad passar ist????
helt ärligt: vatten. Möjligen med bubbel.
Jag hade kört på vanlig alkoholfri cider samt vanligt bubbelvatten. Själv är jag svag för coca cola men det är ju en annan sak haha=)
Citronvatten tycker jag passar till allt
Jag tycker att Jokk svartvinbär alt. tranbär skulle passa bra, det seer ju ut som vin och har ändå mer fyllig smak än vanlig saft.
Jahaaaa......vatten säger ni....är det så enkelt kanske?!!!
Garderobshylla- Jag funderade oxå på tranbärsjuice eftersomdet är rött o lite fylligt, men undrar om smaken funkar?!
Vatten är den enda vettiga alkoholfria måltidsdrycken vid festliga tillfällen anser jag. Gärna i en karaff med lite lime i:
Medicinen och Fis-Herman är orelevant för ämnet.
Amé, finns att köpa på Hälsokosten
Jag serverar ALLTID bubbelvatten.
Annars läsk......
Finns god alkoholfri öl också (bättre än alkoholfritt vin!)
Beror det på graviditet att man inte vill servera alkohol kan det ju ändå vara så att man vill ha en öl tex. (Jag gillar öl, dricker ibland alkoholfritt till maten för att jag tycker om just öl!:D)
Beror det på att man inte gillar alkohol-dryckerna så gillar man förmodligen inte alkoholfritt öl heller..... Då är vanlig läsk bättre..
Annars vanlig alkoholfri cider.. Äpple förslagsvis.