• Lovasraramamma

Hur får ni in suppen smidigast? äldre barn över 1.5 år

Denna fråga riktar sej till er med äldre barn runt 1.5-2 år.
    Lova har feber och har just fått en supp. jag brukar sätta salva på toppen att den skall hlka bättre. men hon kniper ihop skinkorna å illvrålar. suppen halkar hit å dit...Jag brukar prata på....sjunga...ha en favorit leksak med osv. att ha nån annan med hjälper inte. då blir hon mer skärrad....

• Svar på tråden Hur får ni in suppen smidigast? äldre barn över 1.5 år
  • lillsmurfen

Känner igen det där. Salva på blir inte bättre här. Tar man den trubbiga ändan så går det rätt bra ändå. Men man måste ju pricka rätt med en gång för man får ju liksom bara en chans. Men när vi skulle operera Robin upptäckte vi Ipren för barn. Den smakar mycket bättre än alvedonen så den gapade han så snällt och tog den utan att kväljas å ha sej som han gjorde med alvedonen. Kan vara värt att testa om du inte redan gjort det.

• Lovasraramamma

eftersom jag bor på Åland har vi inte ipren eller alvedon här. utan det ni kallar panodil. (panadol här) trubbiga ändan före? tar inte det mera ont?

• Jillsan7003

Men?? Man SKA väl ta den trubbiga änden först? Det har jag för mig!

• Majsan70

Trubbiga änden före är för att ändtarme är formad på det viset på insidan. Vi lägger vår dotter på sidan eller på ryggen o så trycker vi försiktigt dit suppen. Brukar aldrig vara nå bråk om det.

• lillsmurfen

Ja den trubbiga ändan ska in först, annars åker den ut igen.

• Jillsan7003

Kollade på www.fass.se och det står ,så här:

Suppositorier införes i ändtarmen med den trubbiga änden först.

• Lorina

Man ska ha den trubbiga änden först! Jag gjorde oxå fel ibörjan. Den "vassa" finns för att rumpan ska "knipa" åt så den inte åker ut igen! Har inga andra tips! Lycka till!

• Lovasraramamma

Oj jösses...de ha jag ALDRIG vetat. tack alla...de står ju inget om det heller i broshyren i asken. de är ju dumt. däremot ha jag hållit fingret för rump hålet just därför. jag trodde att den spetsiga skulle in före eftersom den var mera in förande till formen än den vassa trubb sidan

Svar på tråden Hur får ni in suppen smidigast? äldre barn över 1.5 år