nån som har recept på god dricka?
är så förbannat trött på kranvatten och citronvatten. nån som har tips på nån god dricka man kan blanda till och förvara i kylen? det får gärna vara en någorlunda nyttig dricka =)
är så förbannat trött på kranvatten och citronvatten. nån som har tips på nån god dricka man kan blanda till och förvara i kylen? det får gärna vara en någorlunda nyttig dricka =)
Gurkvatten kanske = )
Jag kom på en sak!
På Indiska kan man köpa.. pepparmint? Som man kan blanda i kallt vatten, mm.
Vet inte riktigt om det här är vad du är ute efter, men Fun Light har många goda smaker
Önos har jättegoda sockerfria saftsorter. Jag har bara druckit deras hallon-, och svartvinbärssaft men de var jättegoda.
Alla hemgjorda safter och lemonader har ju så förskräckligt mkt socker i sig, inte speciellt nyttigt, men gott =D
Du kan ju göra citron, fläder, rönnbär, apelsin, ja vad som helst egentligen!
Inte sockerfri men mycket god dricka är den klassiska tedrickan! Min mormor gjorde det alltid när jag var liten och jag kom på i veckan att jag ska börja göra det själv också.
Detta är hennes klassiska recept:
1 l vatten
2 tepåsar (ungefär)
1 dl socker (efter smak egentligen, testa och se om du vill ha mer nästa gång)
1 ärta jäst (dvs ärtstorlek)
Sjud upp vattnet, blanda i socker och tepåsar. När vattnet svalnat så det bara är ljummet blandar du i jästen. Häll upp på flaska och sätt på en kork.
Drycken kan drickas när den har stått ett dygn. Håller sig en vecka ungefär.
desiderata
Den drickan låter ju jättegod! Den ska jag testa nån dag!