• pucken

nån som har recept på god dricka?

är så förbannat trött på kranvatten och citronvatten. nån som har tips på nån god dricka man kan blanda till och förvara i kylen? det får gärna vara en någorlunda nyttig dricka =)

• Svar på tråden nån som har recept på god dricka?
  • Fru Indosaurie

Jag kom på en sak!
    På Indiska kan man köpa.. pepparmint? Som man kan blanda i kallt vatten, mm.

• crescendo

Vet inte riktigt om det här är vad du är ute efter, men Fun Light har många goda smaker

• Karpet

Önos har jättegoda sockerfria saftsorter. Jag har bara druckit deras hallon-, och svartvinbärssaft men de var jättegoda.

• Fru Indosaurie

Alla hemgjorda safter och lemonader har ju så förskräckligt mkt socker i sig, inte speciellt nyttigt, men gott =D

Du kan ju göra citron, fläder, rönnbär, apelsin, ja vad som helst egentligen!

• desiderata

Inte sockerfri men mycket god dricka är den klassiska tedrickan! Min mormor gjorde det alltid när jag var liten och jag kom på i veckan att jag ska börja göra det själv också.
    Detta är hennes klassiska recept:

1 l vatten
    2 tepåsar (ungefär)
    1 dl socker (efter smak egentligen, testa och se om du vill ha mer nästa gång)
    1 ärta jäst (dvs ärtstorlek)

Sjud upp vattnet, blanda i socker och tepåsar. När vattnet svalnat så det bara är ljummet blandar du i jästen. Häll upp på flaska och sätt på en kork.
    Drycken kan drickas när den har stått ett dygn. Håller sig en vecka ungefär.

• Betty the Boop

desiderata

Den drickan låter ju jättegod! Den ska jag testa nån dag!

Svar på tråden nån som har recept på god dricka?