• papej

Gravid trots medicinsk abort

Gjorde en medicinsk abort för 3 veckor sedan. Jag hade fruktansvärt ont i magen under abortdagen och jag blödde sedan i drygt 2 veckor, så jag antog att aborten gått som den skulle. Idag var jag på återbesök och då visade graviditetstestet positivt. Efter ett ultraljud konstaterades det att jag fortfarande var gravid och att fostret lever. Jag är nu i vecka 12.

Jag var aldrig 100% säker på att jag ville göra abort från första början, och nu när jag fick reda på att jag fortfarande är gravid så skulle jag helst av allt vilja behålla barnet. Tyvärr känns det inte som en möjlighet eftersom det är risk för att fostret skadats av medicinerna under aborten. Jag har inte ångest eller gråter över det, men jag önskar att allt varit annorlunda.

Imorgon ska jag göra en kirurgisk abort. Känns tråkigt att behöva gå igenom allt igen.

Är det någon annan som genomgått en abort och fortfarande varit gravid?

• Svar på tråden Gravid trots medicinsk abort
  • Anonym
    papej skrev 2009-10-15 20:14:49 följande:
    Gjorde en medicinsk abort för 3 veckor sedan. Jag hade fruktansvärt ont i magen under abortdagen och jag blödde sedan i drygt 2 veckor, så jag antog att aborten gått som den skulle. Idag var jag på återbesök och då visade graviditetstestet positivt. Efter ett ultraljud konstaterades det att jag fortfarande var gravid och att fostret lever. Jag är nu i vecka 12. Jag var aldrig 100% säker på att jag ville göra abort från första början, och nu när jag fick reda på att jag fortfarande är gravid så skulle jag helst av allt vilja behålla barnet. Tyvärr känns det inte som en möjlighet eftersom det är risk för att fostret skadats av medicinerna under aborten. Jag har inte ångest eller gråter över det, men jag önskar att allt varit annorlunda.Imorgon ska jag göra en kirurgisk abort. Känns tråkigt att behöva gå igenom allt igen. Är det någon annan som genomgått en abort och fortfarande varit gravid?
    Men gud!!! Jag trodde inte att det kunde till så. Visst att man har rester kvar, men... Jag förstår att du önskar att det skulle vara annorlunda. Lycka till imorn och många styrkekramar!!!
  • papej

Jag gjorde den kirurgiska aborten idag och det verkar att ha gått bra. Så om någon råkar ut för samma sak som mig så ska ni veta att det finns en ljus i tunnelns slut. :)

• Anonym (1)
    papej skrev 2009-10-16 12:43:45 följande:
    Jag gjorde den kirurgiska aborten idag och det verkar att ha gått bra. Så om någon råkar ut för samma sak som mig så ska ni veta att det finns en ljus i tunnelns slut. :)
    Va skönt att det gick bra till slut. Hoppas att du återhämtar dig snabbt både fysiskt och psykiskt.
  • VBS

Ja jag gjorde en abort och efter en månad så var fostret kvar och levde.
    Jag såg det som ett tecken på att det var meningen att det skulle överleva.
    Jag fortsatte min graviditet och nu har jag en felfri, underbar dotter på 1år...

• papej

Grattis till din dotter och till att allt gick bra! :)

• Anonym

gjorde med en med abort som misslyckades. ångade mig o behöll. det skulle inte v nån fara. min dotter är 5 år o fullt frisk nu. så man kan ångra sig.

• Anonym

Nu blir jag lite "orolig" efter att ha läst era kommentarer. Jag gjorde en medisinsk abort för några veckor sedan. Jag har inte varit på efterkontroll. Skulle varit det idag men jag kunde inte komma. Är i v 12 nu. Finns det verkligen "risk" eller chans att fostret kan leva? Jag var såå tveksam över aborten, men då jag redan har en dotter som inte är så gammal så genomförde vi det för att jag inte orkade gå igenom en grav till... men jag får fortfarande mensvärk ibland och jag har konstiga flytningar hela tiden... ni som fortfarande var gravida hur mådde ni?
    Min nästa tid för efterkontroll är först den 17 juni... långt dit....

Tacksam för svar

• Anonym

Jag gjorde en medicinsk abort i måndags.Jag ville inte men kände mig tvungen pga familjesituationen samt att jag blev jättesjuk sista graviditeten jag hade.Nu önskar jag nästan att den misslyckats....

• Lbem

Jag gjorde medicinsk abort i v,9 som "misslyckades",
    dom säger att risken är liten men hur liten är den egentligen undrar jag..
    Jag gick på flera undersökningar till som innebar ultraljud för att se om
    det som fanns kvar där inne skulle stötas ut av sig självt, men det slutade
    med att jag fick genomgå en kirurgisk abort i v,12.

Tråkigt när det blir så, önskar dig lycka till! {#emotions_dlg.flower} 

• Anonym (Olyckan själv)

Gjorde kirurgisk abort i förra veckan.. Har foster delar kvar.. ont och jävligt men ingen hjälp alls.. fått Cytotec igår & idag men de har absolut inte hjälpt.. Vad gör man nu? Hoppar och studsar samt springer maraton för att foster ska komma ut? Hur lyckas man suga ut delar av ett friskt foster?

• Anonym

Jag gjorde en kirurgisk abort för många år sen som misslyckades.
    Efter en vecka mådde jag fortfarande illa och kände mig lika gravid.
    Efter UL konstaterades att allt var kvar men att fostret var dött .
    Så jag var tvungen att göra om aborten änu en gång.

Svar på tråden Gravid trots medicinsk abort