Kan man äta gainers utan att träna, bara för att gå upp i vikt?
Nån som vet? Eller är det skadligt på något vis...
Nån som har andra tips om hur man kan gå upp i vikt?
Nån som vet? Eller är det skadligt på något vis...
Nån som har andra tips om hur man kan gå upp i vikt?
Ät mer mat! Här kan du få några bra tips. Jag har/haft väldigt svårt själv att gå upp i vikt, det är ofta minst lika mycket jobb för en smal människa att gå upp som det är för en tjock att gå ner. Men du äter antagligen mindre än vad du tror.
www.flashback.info/showthread.php
Jobbar benhårt för att få i mig kalorier med nyttig mat, får i mig minst 3000 kcal om dagen, men inget händer!
Om du får i dig 3000 kcal som underviktig kvinna och inte ökar i vikt, då är det förmodligen någonting medicinskt fel! Jag skulle råda dig att uppsöka läkare och bli utredd om det stämmer att du äter så pass mkt mat utan att öka i vikt.
Räkna ut ditt dagsbehov och ligger du så högt som du säger i kcal intag men ingenting händer så kanske du skall söka sjukvård?
Dryga 3000-3500 kcal åt jag när jag som hårt tränande kille gick upp till 95kg.
Ja, kanske borde göra det. Är ju helt frisk i övrigt, så det känns jättekonstigt. Ska ta och ringa sjukvårdsrådgivningen som jag jämt tjatar om att andra ska ringa om allt!
Väger du din mat och för bok så du vet att det verkligen stämmer med dina uträkningar? Antar att det väger in huruvida du kommer få hjälp på sjukan.
Javisst funkar en gainer men det du får tänka på är att det är att kolhydraterna i en gainer är maltodextrin. Dvs som att hinka i dig läsk. Det funkar ju bra för en som tränar hårt att dricka gainer då man inte är lika insulinkänslig efter ett pass. Men utan att träna kanske det blir lite väl mycket snabba kolhydrater?
Något som jag använde mig av när jag ville gå upp var en hemmagjord gainer av mjölk+fiberhavregryn+proteinpulver och olivolja sen mixade jag det och drack. Blev runt 600kcal+ beroende på hur mycket jag gjorde.