• Eliin80

Röror till bakad potatis

Någon som har lite recept på olika röror till bakad potatis? Gärna någon med räkor, någon med tonfisk, någon med bacon och någon med lite hetta.

♥٭ Elise 080706 ٭♥
  • Svar på tråden Röror till bakad potatis
  • Novemberstjärnan

Jag brukar köra 1 burk creme freiche, en hackad rödlök och en burk röd kaviar. Sen kan man blanda i räkor om man vill. Hjälp vad det är gott!

• Eliin80
    Novemberstjärnan skrev 2009-10-16 08:22:03 följande:
    Jag brukar köra 1 burk creme freiche, en hackad rödlök och en burk röd kaviar. Sen kan man blanda i räkor om man vill. Hjälp vad det är gott!
    Tack för tipset, men tyvärr gillar jag inte kaviar...
    ♥٭ Elise 080706 ٭♥
  • Ninso

Tonfiskröra:

Tonfisk på burk
    Hackad rödlök
    Majs
    Creme fraiche eller gräddfil
    Majonnäs
    Salt, peppar, några droppar tabasco
    dill om man så önskar

Fetaoströra:

Gräddfil
    Tärnad fetaost
    Persilja
    Kryddor brukar inte behövas

Jag brukar göra en kesoröra ibland också. Då blandar jag keso med valfria hackade grönsaker, t ex paprika, tomat, gurka... Beror på vad man har i kylen. Man kan även ha i fetaost, det blir gott.

• Lena

Räkröra
    1 ägg
    0.5 msk vinäger
    olja
    6dl creme fraiche
    2l skalade räkor
    2 burkar stenbitsrom
    3dl hackad dill
    salt

• Neko

Kan ockaå tipsa om att variera bakad potatis med bakad sötpotatis =) Passr utmärkt till fetaoströran någon nämnde ovan.

• Stargirl

Tonfisk

Tonfisk i OLJA
    en klick turkisk yougurt eller cremefraiche (en matsked per burk tonfisk)
    Hackad lök
    majs
    hackad inlagd gurka
    pressad citron
    salt + peppar

Jag gillar INTE röror med majonäs eller de får inte vara för krämiga.

Sen brukar jag mixa färsk basilika och fetaost med olivolja i em mixer så den blir helt grön. Strimla paprika, skinka, gurka och hacka lök. Ha det på potatisen och lägg på basilika fetaoströran. Alltså inte lika mycket fetaoströra som du skulle göra med tonfisken.

• HN79

Kycklingröra

Marinerad stekt kycklingfile i bitar
    äpple
    purjolök
    curry
    creme fraishe
    lite majonäs
    salt, peppar

Skinkröra

skinka
    rödlök
    creme fraishe
    persilja (mkt)
    salt, peppar

• Lillbollen

Jag brukar göra en kryddig sås med creme fraiche, gräddfil, lite majonäs och kryddor.

Vid sidan om har jag sedan allt så att man kan blanda fritt
    Smörstekta champinjoner, sallad, majs, oliver, tonfisk, lax, kyckling, skinka eller vad man nu tycker om.
    Ganska bra om man ska vara flera då alla tycker om olika saker plus att man kan blanda av allt ^^.

• TinaElisabeth

Jag brukar göra den godaste röran med creme fraiche, finhackad avokado, rödlök, salt och peppar. Till det har jag (en klick smör först) små bitar av knaperstekt bacon, sallad, gurka och majs! =)

Svar på tråden Röror till bakad potatis