• the80girl

billig present?

Ska fixa någon födelsedagspresent till en kompis som fyller 29. Någon som har tips på något fint man kan fixa som är BILLIGT?? Jag är ganska pank. Hade tänkt mig något i skönhetsväg kanske eller något mysigt ljus eller så...tips tack:)

• Svar på tråden billig present?
  • metallgem

Var bor du? I butiken TGR som finns lite överallt kan man köpa huvudmassör för 30 kronor, superskönt!!

• the80girl
    metallgem skrev 2009-10-16 08:53:53 följande:
    Var bor du? I butiken TGR som finns lite överallt kan man köpa huvudmassör för 30 kronor, superskönt!!
    ja jag bor ju i en liten stad så TGR vet jag faktiskt inte vad det är tyvärr,men annars hade det varit något,kanske har någon annanstans..?
  • Tecken

Lagerhaus brukar ha roliga saker.

Annars så kan du ju tillverka något själv, finns ju recept på nätet på ansiktsmasker t ex

• metallgem

I skåne hittar du den i Malmö och Burlöv center-

• SilverEmma

Baka lite olika sorters kakor/kullar & lägg i en korg & sen en rosett om handtaget. det hade jag uppskattat att få!

• the80girl
    Tecken skrev 2009-10-16 08:58:21 följande:
    Lagerhaus brukar ha roliga saker.Annars så kan du ju tillverka något själv, finns ju recept på nätet på ansiktsmasker t ex
    ja, lagerhaus är ju super! Tyvärr hinner jag inte ta mig dit för det finns inte i våran stad...syynd.
  • Kodia

Ofta är det förpackningen som gör att det ser lyxigt och välarbetat ut, så börja med att kolla vad du har hemma - kanske en udda porslinsskål som du kan fylla med godis, teer osv, eller en glasskål som kan bli ett vackert ljusarrangemang, eller en korg som kan fylla med antingen duschtvål, tvålpuff osv. eller te, kex mm. Slår du sedan in alltihop i cellofan, knyter ett fint band om och skriver ett omtänksamt och personligt kort till så blir det jättebra. Syfta gärna både på presentens innehåll/användning och er vänskap på kortet.

Vad du skall välja får du nästan se när du handlar - vad är billigt, finns något på rea, kan man hitta flera saker som matchar varandra och ryms i budgeten. Jag gjorde cellofanknyten (rund papskiva i botten) med pocketbok, ljus och choklad samt ett kort där jag skrivit något om mysiga stunder i höstrusket en gång, och det blev mycket uppskattat.

• the80girl
    Kodia skrev 2009-10-16 10:27:26 följande:
    Ofta är det förpackningen som gör att det ser lyxigt och välarbetat ut, så börja med att kolla vad du har hemma - kanske en udda porslinsskål som du kan fylla med godis, teer osv, eller en glasskål som kan bli ett vackert ljusarrangemang, eller en korg som kan fylla med antingen duschtvål, tvålpuff osv. eller te, kex mm. Slår du sedan in alltihop i cellofan, knyter ett fint band om och skriver ett omtänksamt och personligt kort till så blir det jättebra. Syfta gärna både på presentens innehåll/användning och er vänskap på kortet.Vad du skall välja får du nästan se när du handlar - vad är billigt, finns något på rea, kan man hitta flera saker som matchar varandra och ryms i budgeten. Jag gjorde cellofanknyten (rund papskiva i botten) med pocketbok, ljus och choklad samt ett kort där jag skrivit något om mysiga stunder i höstrusket en gång, och det blev mycket uppskattat.
    Bra ide! Det blir ju personligt då också, jag ska nog hitta på något i den stilen:) Tack snälla.
  • Alicebitches

På Ö&B finns det billigt smink och parfymer det finns en stor parfym som kostade 40 kronor jag har den själv den luktar jätte gott och den är väldigt stor

• Skogshallon

Jag älskar cellofan! Det kan få det mesta att se lyxigt och påkostat ut, även om man kör på en budgetvariant!
    Brukar fixa en bottenplatta av papp för att presenten ska stå stadigare. Papplattan kan man klä in i aluminiumfolie eller tapetrest, eller liknande. Knyt ihop cellofanet med ett presentsnöre som du krullar, eller ett annat fint snöre. Klart!

• Gbgtjej123

Detta svar kanske kommer lite sent, men kan ju alltid vara bra med tips inför framtidenTungan ute 

Det jag rent spontant kommer att tänka på är doftljus! Det finns riktigt fina och lyxiga varianter för under 100-lappen. Räcker oftast länge också. Kanske två stycken med lite cellofan runt , som kommentaren ovan föreslog?
    Själv skulle jag verkligen uppskatta en god bodylotion!  

Sen finns det ju alltid en massa sidor som erbjuder olika produkter och sådant till rätt bra priser. Typ lets deal osv. Groupon har jag själv testat och tyckte det funkade jättebra. Hittade nåt nytt också som man kanske kan hitta nåt kul på, www.collectiveshopping.se

Har man tur kan man hitta rätt exklusiva grejer på sådana sidorGlad 

Svar på tråden billig present?