• CTMT

Hur vanligt är det med återkommande förkylningar tidigt i graviditeten? Någon som vet?

Imorgon går jag in i vecka 11. Jag är förkyld för 3:e gången på 40 dagar typ!
    (snuva, täppt i näsan, nysningar, ont i halsen, hosta, huvudvärk, glansiga ögon etc.) Har haft lite feber någongång, men allra mer än 38 grader.

Hur vanligt är det med återkommande förkylningar när man är gravid egentligen? Någon som har det likadant?

.¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • Svar på tråden Hur vanligt är det med återkommande förkylningar tidigt i graviditeten? Någon som vet?
  • HeleneG

Det är jättevanligt!!! Jag var förkyld av och till i 3 månader med min första, och inte mycket bättre med andra. Och jag är aldrig förkyld så länge annars. Nedsatt immunförsvar!

• CTMT
    HeleneG skrev 2009-10-16 09:37:23 följande:
    Det är jättevanligt!!! Jag var förkyld av och till i 3 månader med min första, och inte mycket bättre med andra. Och jag är aldrig förkyld så länge annars. Nedsatt immunförsvar!
    Men usch... :( Då får jag hoppas det passerar efter vecka 12 då... är ju sjukt jobbigt!
    .¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • Erika Ö

Jag hade aldrig feber under min graviditet men däremot så va jag fruktansvärt snuvig och täppt. Har man otur så kan man vara täppt hela graviditeten. Det går ju mycket förkylningar nu och antagligen så blir du så lätt smittad eftersom imunförsvaret inte är på topp när man är gravid. Hoppas att du blir bättre snart. Fråga gärna din barnmorska annars om du känner att du blir sjuk alldeles för ofta.

• Fiyali

fortfarande föörskyld!! är i vecka 16!!

• hemljuvahem

Jag har varit förkyld sedan jag plussade .. mer eller mindre.. just nu är det tyvärr mer =/ (v7 nu)

Brukar max ha lite rinnig näsa 1 gång om året.. nu känner jag mig jätteklen.

• anneli85

Har inte varit sjuk en enda gång sedan graviditeten startade (är i v. 30 nu)..

• kela81

jag har varit täppt i näsan och snuvig mer eller mindre under de 5 veckorna jag vetat om att jag är gravid...

Svar på tråden Hur vanligt är det med återkommande förkylningar tidigt i graviditeten? Någon som vet?