• Johanna576

Tips på smidig barnvagn!

Min son är snart 4 veckor gammal och har en vagn som vi köpte i våras och som är jätteskön att köra och jag trivs jättebra med den men den är för osmidig ihopfälld.

Vi har hund och han får inte plats i bilen om vagnen ska med. Det går ju att plocka bort lift och hjul och så men det är ju inte heller särskilt smidigt. Så finns det någon som har tips på en smidig vagn som tar lite plats i bilen?

Det behöver ju inte vara en liggvagn men fullt liggläge så man kan ha lift i den eftersom han behöver det några månader till.

vagnen måste ju också vara stabil och pålitlig givetvis

• Svar på tråden Tips på smidig barnvagn!
  • Peppa

Kika på Britax Vigour 3+. Man kan inte fälla ihop den med hårdliften på men har du sittdelen så behöver du inte plocka loss något och den blir rätt liten. Chassit blir väldigt litet och vagenn är helskön att köra.

Till första sonen hade vi en Knorr Nizza med mjuklift och den fick vi in på högkant jämte hundburen (STOR halvbur som tar mer än halva utrymmet i en Laguna kombi)

Ananrs har jag hört att Babyproffsens trehjuling blir rätt liten den också.

• Johanna576

har kollat på britaxen på nätet men tyckte den blev otroligt ful med sittdelen :D

knorr har jag hört är ganska liten för barnet. eller är jag ute och cyklar? Eftersom sonen är rätt stor så kommer han kanske växa ur den snabbt?

Babyproffsens vagn skulle jag kunna tänka mig om den är smidig. kanske ska åka dit någon dag och kolla in utbudet

• Peppa

Vi har väldigt långa barn och knorren var inget bekymmer döäremot om man har lite rundare barn så kanske den upplevs som trång jämfört med tex. Emmaljunga men vi tyckte att den var rätt mysig. Den största fördelen var det svängbara styret!!! Jag skulle kunna ha haft en till men sambon ville ha en trehjuling denna gång

Britaxen räkanr jag med att växa ur rätt fort då jag tror att sittdelen lätt blir lite för kort men den är så otroligt smidig och lättkörd i all möjlig terräng att det är värt det.

Svar på tråden Tips på smidig barnvagn!