• hella23

Bindningstid på abonnemang?

jag håller på att bli vansinnig!

jag funderade på att förlänga mitt abonnemang och kollade då ut en mobil och allt på katshing och skickade en förfrågan till dom om mitt abonnemang gick att förlänga vilket det skulle gå den 29/10 tidigast och abonnemanget skulle gå ut 2010-01-29
    Nu har jag varit i kontakt med Tele2 som säger att mitt abonnemang är bundet tom 9 december 2010.
    Vem fan ska man lita på?
    Har katsching stämt för er när ni kollat era bindningstider?

Jag har ett avtal på 18 månaders bindning med 100 kr förhöjd avgift för min mobil men enligt tele2 har jag tecknat mig på 24 månader.

ARG!!!

• Svar på tråden Bindningstid på abonnemang?
  • Pernillaa
    hella23 skrev 2009-10-16 12:51:03 följande:
    18 månader
    Om det står 18månader på kontraktet så är det det som gäller :)
  • Octobers

Då är det 18 månader som gäller.

• hella23

Men vart har tele2 fått till att jag ska ha 24 månader ifrån då?

När jag tecknade abonnemanget så tog jag snackis 39 öre och helt plötsligt har jag snackis 19 öre

• Pernillaa
    hella23 skrev 2009-10-16 12:54:49 följande:
    Men vart har tele2 fått till att jag ska ha 24 månader ifrån då?När jag tecknade abonnemanget så tog jag snackis 39 öre och helt plötsligt har jag snackis 19 öre
    Hmm när uppteckte du att detta ändras och när försökte du genomföra ett byte?
  • hella23

Jag har autogiro så jag har inte direkt reagerat på priset utan det var just för att jag var sugen på att byta mobil eftersom mitt abonnemang skulle gå ut nu som jag upptäckte det

• Pernillaa
    hella23 skrev 2009-10-16 12:59:04 följande:
    Jag har autogiro så jag har inte direkt reagerat på priset utan det var just för att jag var sugen på att byta mobil eftersom mitt abonnemang skulle gå ut nu som jag upptäckte det
    Även om du har autogiro så kan du gå in och kolla hur mycket som har dragits varje månad och eventuellt märke när det skett något förändring. Annars kan där ju ha blivit fel från början gällande bindningstid och val utav abbonnemang om du nu har haft 19öre varje månad...
Svar på tråden Bindningstid på abonnemang?