• Crissa

Vägrar amma liggande på vänster sida

Hej,
    min bebis vägrar plötsligt tillbaka att amma liggandes på vänster sida, dvs vid mitt högra bröst. Om jag lägger honom under armen, men så att han ammar mitt högra bröst men liggandes på sin högra sida (som om det vore det vänstra bröstet) så går det bra. Det är svårt och obekvämt och jag fattar inte varför. När han väl ätit och är nästan mätt går det ibland bra att ligga på vänster sida som vanligt och äta lite igen, men inte när är hungrig och verkligen behöver äta. Då ålar han sig och börjar skrika! Nån som varit med om samma sak?

• Svar på tråden Vägrar amma liggande på vänster sida
  • ysteresther

Långsökt svar kanske, men han har kanske ont i örat eller nacken?
    Eller mjölken kanske kommer snabbare på andra sidan o lillkillen orkar inte vänta på det "långsammare" bröstet? Ibland vägrar min dotter ett bröst-men tar glatt det andra. Tänk omman visste allt som rörde sig i bebisarnas huvuden..?!!

• Crissa

Ja, tänk om man visste - skulle ge mycket för att få veta... : )

• Kajsa77

Mitt Pyre var precis likadan! Gick över på några dagar, så fortsätt prova.

• darknightgirl

samma problem dag 2 men dom sa att man kunde "lura" bebis...
    så om han ligger åt samma håll som han gör på vänster bröst fast man bara flyttar åt sidan till det andra bröstet.. så "tror" bebisen att det är "rätt" bröst..

funkade dock inte  för mej men kanske värt att pröva?

• Kajsa77

Det fungerade inte för mig heller... Fick pumpa ut höger och ge på flaska i några dagar. Sen var det som vanligt helt plötsligt igen!

Svar på tråden Vägrar amma liggande på vänster sida