• SandraD

Dagis Bergsjön/Partille

Jag är behov utav er hjälp nu med dagisplats i Göteborg...

Jag bor i Bergsjön och vill helst inte att mitt barn ska gå på dagis här..
    Har grannar som haft sina barn på olika dagis här i området och är/har inte varit nöjd med något utav dagisarna här.
    Jag har hittat ett dagis som jag jätte gärna skulle vilja sätta min son på men det ligger inte i vår konum, det ligger i Partille komun.

Lillegårds förskola heter det dagiset jag skulle vilja ha honom på.. någon som vet något om det? Har ni barn eller känner ni någon som har barn där? Hur är personalen? Hur är barnen? Har de massa aktiviteter för barnen? Är de ute mycket? Berätta gärna om ni har någon erfarenhet utav dagiset.

Eller om ni vet något annat bra dagis som ligger i närområdet..

Om ni har barn i något "bergsjön-dagis" så skriv gärna vilket och lite "info" om det..

Tacksam för MASSOR av svar/tips.

P.S Det jag också skulle vilja veta är ju eftersom det dagiset inte ligger i vår konum hur går jag till väga? Jag vet att jag ska prata med stadsdelsnämnden (Om jag inte har fel för mig?) Men vart får jag tag på det nummret?

Om du har ett barn i annan komun hur gick du tillväga?

• Svar på tråden Dagis Bergsjön/Partille
  • HannaL

får man ha ett dagis som ej ligger i sin kommun?

När jag jobbade i Örebro hade vi ett barn som skulle flytta, å dem ville ha kvar sonen fram till årsskiftet, men oj oj vad trångligt det va. Det var ju hemkommunen som var tvungen att betala för platsen.

Hoppas allt löser sig å ni hittar en förskola ni trivs med :)

• SandraD

Ja jo det är ju det man FÅR ju ha dem i en annan komun men det är ju det om nu min komun går med på att betala för den platsen där..

HannaL skrev 2009-10-17 14:36:04 följande:
    får man ha ett dagis som ej ligger i sin kommun?När jag jobbade i Örebro hade vi ett barn som skulle flytta, å dem ville ha kvar sonen fram till årsskiftet, men oj oj vad trångligt det va. Det var ju hemkommunen som var tvungen att betala för platsen.Hoppas allt löser sig å ni hittar en förskola ni trivs med :)
  • Snuttan77
    SandraD skrev 2009-10-20 10:41:55 följande:
    Finns det Ingen på hela familjeliv som bor i dessa områdena? :/
    Vi bor i Bergsjön och har haft dottern på förkolan Komettorget, förskolan var kanon, men anledningen till att vi bytte var att det bara var hon som var svensk, alla de andra barnen hade problem med språket och detta skapade mycket konflikter som personalen ständigt fick lösa, nu går hon på förskola i Utby och det är bättre.
  • mamita31

Jag bor i Bergsjön och hade mina barn på stjärnbildsgatans förskola, personalen där är kanon och dom arbetar mycket med språket.
    om hittar på massa saker med barnen, har jätte bra mat.
    Dom är ute jätte mycket och har en jätte stor fin gård.
    Varför jag inte har kvar mina bern där beror på att jag fick en liten till och var tvungen att flytta till en tre timmars avd, och min större pojke började skolan.
    Men detta dagis är verkligen att rekommendera

Svar på tråden Dagis Bergsjön/Partille