• Glamrockare

Hur får man ett barn att ta napp? (6 månader)

Alltså detta är ett problem att han inte tar napp, han har ett väldigt snutt behov o fram tills nu så även om det inte var kul så funka det på något vis. Men nu har han börjat bitas o jag tror att delvis beror på att han har detta sugbehov o vill snutta o att det kommer mat trots att han är dö mätt.

Jag har testat nappar som ser ut som en bröstvårta alltså runda, platta, mjuka, böjda, långa korta, latex, silikon, you name it!

Köpte senast idag NUK nappar den kortare varianten 0-6 månader hade fått dem rekomenderat av en kompis.

Vad gör man? KAN man göra något eller är det bara att gilla läget? vilket jag har svårt för.

Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 15:38
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m48050422.html
  • Svar på tråden Hur får man ett barn att ta napp? (6 månader)
  • MalinEddie

Vill du fortsätta amma? Min son har alltid tatt napp men flaska tog han först när jag drog ner på amningen. Vi provade alla flaskar på marknaden men han accepterade den som sagt först när jag började amma mindre. Det är ju iofs skillnad men ebjuder du nappen först om du vet att han bara vill snutta? Det är ju så lätt att ge upp och låta de snutta när inget funkar.
    Det är ju många som doppar nappen i nåt sött för att barnet ska gilla den bättre.

• Doodies

Min dotter är också en riktig snuttis men jag har sedan födseln försökt med napp med jämna mellanrum.
    Och tro mig.. hon har varit värsta napphataren. Var hon ledsen innan så blev hon helt galen när jag försökte med napp.
    Men nu vid 6 månader älskar hon nappen. Jag kan fortfarande inte fatta att den sitter där. Jag har köpt som du säger.. alla modeller och sorter.. Men det är MAMs latex 4+ månader som funkar .. endast!
    Försökte med silikon för ett tag sen .. tänkte att nu när hon ändå gillar den modellen och nappen funkar bra.. men icke.. hon fick kväljningar.

Men som ovanstående sa.. när jag fick nappflaskan att funka bättre så gick det också bättre med nappen.
    Kan du låta honom leka lite med nappen? När han är pigg o glad?
    Min dotter håller den.. tittar på den.. vrider o vänder på den och suger lite varstans på den. Ibland får hon in den rätt och suger ett tag.. spottar ut den och börjar om från början.
    Kanske om han får leka på sitt sätt att han kan gilla den?

Annars är finns det lite olika råd jag både hört och testat.. håll den lite under vatten och sen ge den.. doppa den i floursocker eller bröstmjölk

Svar på tråden Hur får man ett barn att ta napp? (6 månader)