• Panzergrenadier

Mitt är Nazist

Hej alla!
    Nu är det så att skolan har ringt hem till mig för 3de gången den här veckan och klagar på att min son har 14-håls kängor och rakad skalle.
    Dom försöker tvinga han att inte ha på sig sina kängor eller uppkavlade jeans.
    Har skolan någon rätt att göra det?

• Svar på tråden Mitt är Nazist
  • EJai

Tycker han skall ha rätt till fri klädsel men att han inte kränker någon med ord eller handlig. Med handling menar jag göra hälsningar osv

• UpsyDaisy

Men men...vad är det för fel på kängor? Särskilt nu när det börjar bli kallt ute.

• LyckligtSlut

ÄR han nazist då? Alltså inte bara vanlig skin utan nazist? Då borde ni och skolan väl försöka klura ut vad som fattas honom istället för att bråka om kläder. Klart att han ska få gå klädd i vanliga skinkläder. Alla skins är inte ens nazister.

• Plutteli

Beror väll på? Har han vita skosnören på svarta kängor eller? Har han någon typ av symbol på sig eller nått som tyder på nazism/rasism? Eller är han bara skinnskalle? (Vilket inte är samma sak som rasist/nazist)

• Panzergrenadier

Jag vet tyvärr att han är nazist då han "erkänt" att han är det.
    + att han har hängt upp en stor swastika i sitt sovrum och lyssnar på Pluton Svea, Vit Legion m.m

• Panzergrenadier
    Plutteli skrev 2009-10-16 15:47:57 följande:
    Beror väll på? Har han vita skosnören på svarta kängor eller? Har han någon typ av symbol på sig eller nått som tyder på nazism/rasism? Eller är han bara skinnskalle? (Vilket inte är samma sak som rasist/nazist)
    Ja han har vita snören på kängorna men inga symboler m.m. det har han bara på fritiden, i skolan går han bara i sina kängor.
  • EJai

Spelar ingen roll han har rätt till slin klädsel men inte att göra någon illa i skolan. Och finns alltid nån klädsel som väcker känslor hos någon. Fjortis. nazist, emos mm

• Plutteli
    Panzergrenadier skrev 2009-10-16 15:50:25 följande:
    Ja han har vita snören på kängorna men inga symboler m.m. det har han bara på fritiden, i skolan går han bara i sina kängor.
    Ok, för skolan (och de flesta ungdomar) är ju väldigt medvetna om att det står för "vit makt" vilket blir nästan lika tydligt som om han vandrat runt med ett hakkors på armen...

Hur som... Vore det inte en ide att försöka komma underfund med varför han är nazist? Många som är det brukar ju vända sig till sådana grupper för att de känner sig ensamma och utanför...
  • Panzergrenadier

Särskilt ensam är han då inte med tanken på alla hans kompisar, och jag personligen bryr mig inte om han är nazist eller int, det är hans val.
    Men tack för alla svar iaf :)

• LyckligtSlut

Killen får väl tycka vad han vill. Tycker inte att skolan ska lägga sig i vad han tycker eller hur han är klädd. Men en del som blir nazister i så unga år har ju en hel drös andra problem tyvärr, än att de bara gillar Hitler och drömmen om det tredje riket.

Han ska väl få gå klädd hur han vill, men håll koll att det inte blir hets mot folkgrupp över något bara.

Svar på tråden Mitt är Nazist