Vett och etikett..vad gäller..
Hej..behöver lite synpunkter då jag ej hittar ngt i denna frågan.
Vi ska på ett bröllop imorgon, klädsel kavaj, men till saken hör att dessa båda släkten är lite "förfinade". Dom håller hårt på vett och etikett i alla situationer.
Min fråga är, jag skall ha en knäkort (den längd som är tillåten på bröllop, även det är viktigt) finare "balklänning" med en massa stenar och kristaller på livet, till detta matchande trench i samma material och skorna, nu kommer problemet, skorna är slingback och öppen tå.
Superfina (och svindyra), jag hade dom på ett bröllop nu i augusti men till saken hör ju att imorgon är det oktober, dvs, det är kallt om benen även om jag kommer ha strumpbyxor (självklart utan synlig häl och tå)
Frågan, kan jag ta ett par snyggare stövlar till kyrkan/kylan och ta med finskorna i skopåse och diskret byta om när vi kommer till festlokalen?
Eller är det ett etikettsbrott? Kommer det sticka folk i ögonen?
Som sagt, vid dom flesta av våra vänners bröllop hade jag inte ställt en sådan här "dum" fråga men man får ju ta seden dit man kommer och håller dom hårt på etiketten så vore det ju respektlöst utav mig att göra något som dom ogillar.
Så, vad säger ni?
Tusen tack på förhand. lite sent ute....
Mvh Maja