Doloxene + gravid?
Någon som tagit Doloxene under sista trimestern? Är det ok?
Står i FASS att det är ok men skulle gärna vilja höra från någon annan.... Tack snälla ni som svarar!
Någon som tagit Doloxene under sista trimestern? Är det ok?
Står i FASS att det är ok men skulle gärna vilja höra från någon annan.... Tack snälla ni som svarar!
Doloxen är synonym till dexofen men den billigare varianten. Jag använder det inte pga allergi men läst att många använt den och mått bra efter att ha plågats av foglossning..hade det varit farligt så hade inte din läkare skrivit ut det till dig som gravid
Problemet är att jag hittar så motstridig information om både Dolexene och andra preparat, t.ex. att det finns risk att barnet föds beroende. Hur sjutton ska man veta när inte ens läkarna kan ge raka svar....
Jag fick byta till dexofen innan jag började försöka bli ravid just för att min läkare sa att det var ofarligt. Ska undvikas timmarna innan förlossning bara.
www.janusinfo.se/gravXML/template/substance.xml&searchText=580&contenttype=text/html
Tack för svaret!! Har du ätit det regelbundet eller under hela graviditeten, eller bara då och då?
Anonym (Ont ont ont) skrev 2009-10-17 16:34:12 följande: