• Anonym (mamman)

Grannen klagar på kidsen!!

strax efter 10 imorse så var jag igång och lekte med mina små barn på 1 1/2 och 3 1/2 år..Jag drog en filt över mig och lekte spöke med dom och det var ju skitkul tyckte dom  och tjöt av glädje och spänning!!!Till saken:
    När vi höll på där  och hade som mest roligt så ringde det på dörren..Ja det var grannen ovanför oss som sa :Kom ner för att klaga  på att hon hörde att mina barn skriker...Tydligen kan man inte längre få leka glatt och livligt med sina barn utan  vara helt tysta som möss..
    Finns ännu ett problem med samma granne:
    Det är så att min minsting har nattskräck och vaknar minst 1-2 ggr per natt och storgråter..vid nåt tillfälle har grannarna ovanför  då mitt inatten då bankat med nåt på golvet just för att vi skulle få vårt barn att hålla käften...Men hur ska detta gå till då sonen ibland är helt hysterisk och inte gå att få honom lugn på direkten...?
    Hur göt man i en sån här situation med grannar?

• Svar på tråden Grannen klagar på kidsen!!
  • mer grubbel

Tala om för dem att de bara gör saken värre när de bankar i golvet! Förklara hur det ligger till, att barnet vaknar av nattskräck och att det kommer gå över.
    Och att man visst får leka efter klockan 10 på morgonen, så länge ni inte är extreeemt högljudda.
    Usch vad tråkigt när det inte funkar med grannar, men det låter inte som att ni gör fel (enligt vad som står i TS).

• Anonym

Att barn leker, gråter och skriker hör till normalt liv som är TILLÅTET enligt alla stadgar. Om du vill kan du höra efter med din värd så att du känner dig trygg med att värden står bakom ddig. Så kan du be värden att förklara det för grannen.

Extremt skrikande bland lite äldre barn och bollspel är ju en helt annan sak som de flesta säkert försår.

• Hanna o Dennis

Ja, du.. kanske prata med din hyresvärd om det. Så dem är medvetna om att du har en väldigt känslig granne. Men antagligen är det inget du ska bry dig om. Vissa människor bara är "såna".. måste ha saker och ting och klaga över.
    Hon väljer ju själv hur hon vill bo. Och väljer man att bo i ett hyreshus med många barnfamiljer i får hon acceptera att höra både glada och ledsna barn.
    Good luck!

• Anonym (Loa)

Klart du får leka med dina barn vid den tiden. herregud. Jag skulle skita i grannarna. Dom kan ändå inte få er vräkta eller få igenom klagomål för såna saker som lekande barn eller mardrömmar. kanske dom kan flytta till hus istället då om dom inte tål ljud!

• EJai

Hmm du har all rätt att busa med dina busar och det va ju verkligen en godkänd tid för dett. Om hon jobbar natt kan jag förstå att hon önskar er tystare vid denna tidpunkt. Förklara med ditt barns natt skräck. SÅ fortsätt leva.

• Anonym (mamman)

visst mina små blir extremt högljuda(särskillt den minste med nattskräck har en fruktansvärd pipa) när jag leker med dom på det här sättet jag beskrev i start tråden..men man kan inte säga till ett sånt litet barn att vara tyst då de ändå glömmer bort det lika snabbt eller inte förstår riktigt..
    Tack o lov ska vi snart flytta till hus men det stör mig att de stör sig så på små barn ..skillnad om det varit  tex tonåringar..
    Detta hyreshuset är tyvärr fruktansvärt lyhört..och alla klagar typ på varandra..en granne med skällande hundar t.e.x och grannen som bor över oss går som elefanter omkring i lägenheten och kan väsnas dom med om kvällarna med bankande o dyl men har inte klagat på dom..

• Anonym (mamman)

jag är föresten 100% säker på att hon inte jobbar natt..hon går hemma om dagarna..men sambon vet jag ingenting om  men gissar vilt på att han studerar el nåt sånt

• mer grubbel

Anonym (mamman) skrev 2009-10-16 20:18:40 följande:

visst mina små blir extremt högljuda(särskillt den minste med nattskräck har en fruktansvärd pipa) när jag leker med dom på det här sättet jag beskrev i start tråden..men man kan inte säga till ett sånt litet barn att vara tyst då de ändå glömmer bort det lika snabbt eller inte förstår riktigt..Tack o lov ska vi snart flytta till hus men det stör mig att de stör sig så på små barn ..skillnad om det varit  tex tonåringar..Detta hyreshuset är tyvärr fruktansvärt lyhört..och alla klagar typ på varandra..en granne med skällande hundar t.e.x och grannen som bor över oss går som elefanter omkring i lägenheten och kan väsnas dom med om kvällarna med bankande o dyl men har inte klagat på dom..
    Försök att strunta i dem då, förstår att det är svårt och känns jobbigt. Strunta i dem och om du får fler klagomål så går du till hyresvärden/styrelsen.
  • Sara Göteborg

Jag har också en sådan granne. Han har varit och knackat på våran dörr 2 ggr och framfört sitt klagande ang barnen.
    Efter det ringde jag till bovärden som sa att jag inte behövde bry mig om det för att det är så pass vanligt när man har småbarn, man måste ju få leva. Så jag tycker inte att du ska behöva oroa dig över det.

• Anonym (löjligt)

dom kanske borde ta och flytta till villa om dom inte tål lite barnskrik.. absolut inte ditt problem

Svar på tråden Grannen klagar på kidsen!!