• sara sofia

Cypern slutet på oktober. Väder??

Ja, som rubriken lyder. Nån som har erfarenhet av klimatet på Cypern slutet på oktober början på november? Törs man åka om syftet är sol och bad?

• Svar på tråden Cypern slutet på oktober. Väder??
  • sara sofia

Puffar. Nån här på FL har väl varit på Cypern den årstiden?

• sjuttiofyran

Vi har varit där och då åkt 3 nov. Jätteskönt i vattnet! Man kunde ligga i ganska länge. Mest sol och varmt, någon enstaka skur. Runt 25 grader i luften. Lagom för små barn.

• soffi72

Vi var där mitten-slutet av november förra året & vädret var toppen.
    Det enda som var så där var att det var inte så varmt i vattnet, ungefär som i sverige, svalt när man doppar sig men helt okej sen.

• sara sofia

Okej. Då kanske man  slår till på en sista minuten på höstlovet.

• Flippen

Vi åker till Cypern nästa vecka!
    Jag har kollat temperaturen där varenda dag nu och den har legat på ca 30 grader nu i ett par veckor.
    Har även en vän som kom hem därifrån igår, hon sa att det var svettigt värre.

Detta är prognosen för några dagar framåt:

Väder för Cypern - 29 °C
    Aktuellt: Klart
    Vind: SV ? 6 m/s
    Luftfuktighet: 51 %
    ons 30 °C | 16 °C
    tors 29 °C | 16 °C
    fre 30 °C | 17 °C
    lör 31 °C | 18 °C

Helt ok tycker jag!
    Det klart att det är mer osäkert nu framåt hösten, men Cypern är ju endå en av de mest turistsäkra resmålen såhär års (om man nu inte vill åka längre bort)

• sara sofia
    Flippen skrev 2009-10-21 12:21:31 följande:
    Vi åker till Cypern nästa vecka!Jag har kollat temperaturen där varenda dag nu och den har legat på ca 30 grader nu i ett par veckor. Har även en vän som kom hem därifrån igår, hon sa att det var svettigt värre. Detta är prognosen för några dagar framåt:Väder för Cypern - 29 °CAktuellt: KlartVind: SV – 6 m/sLuftfuktighet: 51 %ons 30 °C | 16 °Ctors 29 °C | 16 °Cfre 30 °C | 17 °Clör 31 °C | 18 °C Helt ok tycker jag! Det klart att det är mer osäkert nu framåt hösten, men Cypern är ju endå en av de mest turistsäkra resmålen såhär års (om man nu inte vill åka längre bort)
    Låter toppen!! Men för oss blev det ingen sista minuten resa.
    Men kanske man bokar för nästa höstlov redan nu, resorna är ju redan släppta! :-O
  • sara sofia
    Flippen skrev 2009-10-21 12:21:31 följande:
    Vi åker till Cypern nästa vecka!Jag har kollat temperaturen där varenda dag nu och den har legat på ca 30 grader nu i ett par veckor. Har även en vän som kom hem därifrån igår, hon sa att det var svettigt värre. Detta är prognosen för några dagar framåt:Väder för Cypern - 29 °CAktuellt: KlartVind: SV – 6 m/sLuftfuktighet: 51 %ons 30 °C | 16 °Ctors 29 °C | 16 °Cfre 30 °C | 17 °Clör 31 °C | 18 °C Helt ok tycker jag! Det klart att det är mer osäkert nu framåt hösten, men Cypern är ju endå en av de mest turistsäkra resmålen såhär års (om man nu inte vill åka längre bort)
    Rapportera gärna när du kommit hem!
  • Flippen

sara sofia skrev 2009-10-23 22:11:09 följande:

Rapportera gärna när du kommit hem!
    Det ska jag göra!
    Denna resan köpte vi tidigt i våras och redan då var det fullbokat på nästan alla hotell, så var ute i god tid om det just är höstlovsveckan som ni vill åka.
  • sara sofia
    Flippen skrev 2009-10-24 06:28:53 följande:
    sara sofia skrev 2009-10-23 22:11:09 följande: Det ska jag göra! Denna resan köpte vi tidigt i våras och redan då var det fullbokat på nästan alla hotell, så var ute i god tid om det just är höstlovsveckan som ni vill åka.
    Ja ska försöka övertala maken. Han tycker det är för tidigt att boka 1 år i förväg, men det är ju som du säger, just på höstlovet tar det slut fort.
  • sara sofia
    Flippen skrev 2009-10-24 06:28:53 följande:
    sara sofia skrev 2009-10-23 22:11:09 följande:
    Det ska jag göra! Denna resan köpte vi tidigt i våras och redan då var det fullbokat på nästan alla hotell, så var ute i god tid om det just är höstlovsveckan som ni vill åka.
    Nååå, en rapport tack.
  • Flippen

sara sofia skrev 2009-11-16 22:08:58 följande:

Nååå, en rapport tack.
    Hoppsan! Glömde visst helt bort!
    Vädret var faktiskt inte speciellt bra när vi var där, tyvärr.
    Det var ganska varmt, ca 25 grader i luften och 26 i havet, men det var mycket mulet, regnade en hel del, och endel åska också. Det var aldrig så att vi behövde sitta inne på hotellrummet och kura, men de dagar det inte var tillräckligt bra för att ligga vid poolen/havet så fick man hitta på annat.

Veckan innan vi kom dit så hade det varit över 30 grader varenda dag, så det kan tydligen vara precis hur som helst.

Vi pratade även med några som åkt till Cypern under höstlovet flera år i rad, och de hade aldrig varit med om att det varit så dåligt som vi hade nu.

Jag skulle lätt "våga" åka dit under ett höstlov igen, för jag tror bara vi hade en väldig otur med vädret. Regna kan det ju göra överallt.

Något som var synd däremot var att det mesta var stängt inne i Ayia Napa. Det var ju alldeles i sluttampen på säsongen där och de flesta både hotell och restuaranger hade redan bommat igen.

Vi är ändå jättenöjda med resan!!
  • sara sofia
    Flippen skrev 2009-11-17 10:28:08 följande:
    sara sofia skrev 2009-11-16 22:08:58 följande:
    Hoppsan! Glömde visst helt bort! Vädret var faktiskt inte speciellt bra när vi var där, tyvärr.Det var ganska varmt, ca 25 grader i luften och 26 i havet, men det var mycket mulet, regnade en hel del, och endel åska också. Det var aldrig så att vi behövde sitta inne på hotellrummet och kura, men de dagar det inte var tillräckligt bra för att ligga vid poolen/havet så fick man hitta på annat.Veckan innan vi kom dit så hade det varit över 30 grader varenda dag, så det kan tydligen vara precis hur som helst.Vi pratade även med några som åkt till Cypern under höstlovet flera år i rad, och de hade aldrig varit med om att det varit så dåligt som vi hade nu.Jag skulle lätt "våga" åka dit under ett höstlov igen, för jag tror bara vi hade en väldig otur med vädret. Regna kan det ju göra överallt.Något som var synd däremot var att det mesta var stängt inne i Ayia Napa. Det var ju alldeles i sluttampen på säsongen där och de flesta både hotell och restuaranger hade redan bommat igen.Vi är ändå jättenöjda med resan!!
    Tack!
    Kul att ni var nöjd med resan. Men regn lät inget vidare. Men det kanske är som du säger, att det var en ovanlig vecka. Funderar ännu på om vi ska åka utomlands på sommarlovet eller höstlovet. På höstlovet är ju utbudet mindre. Men är ju ett tag kvar, så jag hinner grubbla.
Svar på tråden Cypern slutet på oktober. Väder??