• Anonym (förvirrad)

Tänker på andra när vi har sex

Jag vaknade i morse och var sååå kåt, hade drömt en het dröm om en lika het man(dock ej min sambo...). Ville såklart leka lite med min sambo som var med på det. Kommer på mig själv allt oftare med att tänka på andra män när jag och min sambo har sex, kan vara bekanta, kändisar eller mitt ex... Detta tänder mig mer än att "vara i nuet" med min sambo. Ska väl tillägga att jag aldrig varit så "het" på min sambo, jag älskar honom men vårt förhållande växte fram genom att vi lärde känna varandra, inte genom en stark attraktion (som mitt förhållande med mitt ex gjorde).

Nu till min undran; är det normalt/vanligt att tänka på andra för att bli kåt och under tiden man har sex med sin partner? Bör jag vara orolig? Ibland längtar jag så att det värker efter att känna den starka attraktionen till min sambo, men den finns bara inte där... Tänker på mitt ex som jag verkligen var attraherad av och saknar det (inte honom i sig, dock, då vårt förhållande hade problem på andra fronter).

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Tänker på andra när vi har sex
  • Anonym

normalt vet jag inte men har jag med gjort endel går i perioder

• Anonym (19 år ihop)

ojda kanske läge för en trekant ?

Är nog inte jätteovanligt iofs............men frågan är (tycker jag) VILL du leva utan denna attraktion resten av livet?? eller är det dags att gå vidare.
    Jag skulle inte vilja leva med min man om jag inte var attraherad av honom.

• Anonym (förvirrad)

Anonym (19 år ihop) skrev 2009-10-17 11:10:20 följande:

ojda kanske läge för en trekant ? Är nog inte jätteovanligt iofs............men frågan är (tycker jag) VILL du leva utan denna attraktion resten av livet?? eller är det dags att gå vidare.Jag skulle inte vilja leva med min man om jag inte var attraherad av honom.
    Så du menar att det går att vara tillsammans så länge och fortfarande vara attraherade av varandra? Har på nåt konstigt sätt inbillat mig själv att det är en omöjlighet som bara existerar på film...

Tror att min minskade attraktion kan ha att göra med att han inte direkt anstränger sig för att vara i form för min skull. Tränar visserligen ibland, men han börjar få mage (är ännu inte 30 år gammal) vilket är otroligt avtändande för mig... :(
  • Anonym (19 år ihop)

Visst går det hålla gnistan vid liv men det krävs ansträngning från bådas sida, ännu mer ansträngning när man har flera barn ihop som ska ha sitt med.
    Vi har haft turen att båda två är vi måna om varann och att kärleken och gnistan ska finnas kvar, tyvärr har vi inga direkta barnvakter så vi får finna tid på annat sätt.
    Som det är idag så är han bortrest över helgen och igår kunde vi knappt slita oss från varann, var tvugna att kyssas in i det sista.

Visst har vi väl också haft svackor, särskilt efter barnafödandet när all tid och ork från min sida endast går till bebisen, men det är sånt man får jobba på.

Och attraktionen finns kvar, vi kan gå som två tonåringar när inte barnen ser och "kladda" på varann, för att sedan smyga iväg (till toan, övervåningen, skogen) och ta en snabbis. Men visst inte varje dag men ofta nån gång i veckan.
    Och nej vi är inte supertränade med perfekta kroppar, vi älskar varann så mycket och tänder på varann så det spelar inte så stor roll men visst jag skulle inte vilja att han gick upp jättemycket i vikt fast skulle det bli så får vi väl ta tag i välbefinnandet ihop, motionera tillsammans och laga nyttigare mat OM man nu inte skulle tända på varann pga vikten.

• Menhir

Att du inte tänder på din man/sambo är ett problem för det finns ingen anledning att acceptera. Det kan kräva en del jobb, inte minst från din sida för du måste ändra din inställning till honom. Och dessutom måste man acceptera att det går upp och ner i ett förhållande, så tänk över om det är en tillfällig svacka eller om det är mer en nedåtgående trend.

Att du tänker på andra ser jag inte som ett problem, själv har jag efter >20 år med samme gubbe haft sex med både Brad Pitt och Johnny Depp och jag antar att maken klarat av en del godingar också under årens lopp...

I själva verket skulle jag aldrig vilja hoppa i säng med Brad Pitt, det är ju maken som känner mig utan och innan och som vet hur jag vill ha det!

Att fortfarande tända på varandra efter många år kräver att man accepterar varandras fel o brister, därmed inte sagt att man inte ska jobba med att förbättra sina brister!

• Anonym (förvirrad)
    Menhir skrev 2009-10-17 13:42:57 följande:
    Att du inte tänder på din man/sambo är ett problem för det finns ingen anledning att acceptera. Det kan kräva en del jobb, inte minst från din sida för du måste ändra din inställning till honom. Och dessutom måste man acceptera att det går upp och ner i ett förhållande, så tänk över om det är en tillfällig svacka eller om det är mer en nedåtgående trend.Att du tänker på andra ser jag inte som ett problem, själv har jag efter >20 år med samme gubbe haft sex med både Brad Pitt och Johnny Depp och jag antar att maken klarat av en del godingar också under årens lopp... I själva verket skulle jag aldrig vilja hoppa i säng med Brad Pitt, det är ju maken som känner mig utan och innan och som vet hur jag vill ha det!Att fortfarande tända på varandra efter många år kräver att man accepterar varandras fel o brister, därmed inte sagt att man inte ska jobba med att förbättra sina brister!
    Tips för hur man gör då? Jag kan ju inte direkt säga till honom att jag inte tänder på honom. Jag vill ju inget hellre än att attraheras av honom, ändå är det som att det inte går!
  • Menhir

Anonym (förvirrad) skrev 2009-10-17 16:15:40 följande:

Tips för hur man gör då? Jag kan ju inte direkt säga till honom att jag inte tänder på honom. Jag vill ju inget hellre än att attraheras av honom, ändå är det som att det inte går!
    Varför inte prata om det? Vad är det som avtänder dig? Vad kan han göra för förändringar för att du ska tända igen? VILL han göra de förändringarna? Kanske har han önskningar på vad du ska göra?

Behöver ni förändringar runt omkring er? Barnvakt? Behöver du mer tid ensam? Tar jobbet för mycket kraft?

Fundera över - gärna tillsammans - hur ni ska göra ert förhållande bättre. Vad ni vill få ut av ert förhållande och av varandra och hur ni ska gå varandra till mötes med era önskemål.

Och ta gärna in en utomstående (dvs familjeterapi), det kan vara välgörande att "tvingas" lyssna på varandra!
  • Anonym (förvirrad)
    Menhir skrev 2009-10-17 16:25:34 följande:
    Anonym (förvirrad) skrev 2009-10-17 16:15:40 följande:
    Varför inte prata om det? Vad är det som avtänder dig? Vad kan han göra för förändringar för att du ska tända igen? VILL han göra de förändringarna? Kanske har han önskningar på vad du ska göra?Behöver ni förändringar runt omkring er? Barnvakt? Behöver du mer tid ensam? Tar jobbet för mycket kraft?Fundera över - gärna tillsammans - hur ni ska göra ert förhållande bättre. Vad ni vill få ut av ert förhållande och av varandra och hur ni ska gå varandra till mötes med era önskemål.Och ta gärna in en utomstående (dvs familjeterapi), det kan vara välgörande att "tvingas" lyssna på varandra!
    Vi har väl pratat om det på ett sätt. Jag har tagit upp med honom flera gånger att jag inte känner mig tillräckligt uppskattad i vårt förhållande (återigen, detta var något som var toppen med mitt ex, han fick mig att känna mig som en gudinna både i och utanför sängen). Jag ger min kille komplimanger och behandlar honom som jag själv skulle önska att han behandlade mig, men på nåt sätt går det inte in hos honom hur jag vill ha det. Han anstränger sig helt enkelt inte tillräckligt och det gör att jag får problem med att tända. Vårt sexliv har varit dåligt ett tag (nästan icke existerande) och när jag har tagit upp det med honom så har han inte riktigt förstått problematiken - hantycker det är helt normalt att man inte vill ha sex lika ofta nu som i början och att det "blir så för alla". Men jag vill inte ha det så, jag vill vara åtrådd och åtrå min man!
  • Fnurra01

Anonym (förvirrad) skrev 2009-10-17 16:44:36 följande:

Vi har väl pratat om det på ett sätt. Jag har tagit upp med honom flera gånger att jag inte känner mig tillräckligt uppskattad i vårt förhållande (återigen, detta var något som var toppen med mitt ex, han fick mig att känna mig som en gudinna både i och utanför sängen). Jag ger min kille komplimanger och behandlar honom som jag själv skulle önska att han behandlade mig, men på nåt sätt går det inte in hos honom hur jag vill ha det. Han anstränger sig helt enkelt inte tillräckligt och det gör att jag får problem med att tända. Vårt sexliv har varit dåligt ett tag (nästan icke existerande) och när jag har tagit upp det med honom så har han inte riktigt förstått problematiken - hantycker det är helt normalt att man inte vill ha sex lika ofta nu som i början och att det "blir så för alla". Men jag vill inte ha det så, jag vill vara åtrådd och åtrå min man!
    "jag inte känner mig tillräckligt uppskattad i vårt förhållande " Låter som ditt problem. Inte din pojkväns.

"Jag ger min kille komplimanger och behandlar honom som jag själv skulle önska att han behandlade mig, men på nåt sätt går det inte in hos honom hur jag vill ha det." På vilket sätt skulle han förstå hur du vill ha det genom att du behandlar honom på ett sätt som du inte har en aning om att han uppskattar? E du dum på riktigt?

"Vårt sexliv har varit dåligt ett tag (nästan icke existerande) och när jag har tagit upp det med honom så har han inte riktigt förstått problematiken" Får inte en man säga nej och ha fortsatt respekt eller vill du att kvinnor ska ha rätt till fyra samlag i månaden. Nä just det. Det var visst lagen i Afganistan.

"jag vill vara åtrådd och åtrå min man!" Inget hindrar dig från att åtrå din man. Han åtrår säkert dig också men han vill inte ha sex just nu.

Ett förhållande behöver inte vara quid pro quo på dag, vecko eller ens årsbasis. Behöver inte ens vara det med samma för samma. Jag kliar din rygg du tankar min bil går lika bra.
  • Anonym (förvirrad)
    bubbelsudd skrev 2009-10-17 20:42:18 följande:
    Anonym (förvirrad) skrev 2009-10-17 16:44:36 följande:
    "jag inte känner mig tillräckligt uppskattad i vårt förhållande " Låter som ditt problem. Inte din pojkväns."Jag ger min kille komplimanger och behandlar honom som jag själv skulle önska att han behandlade mig, men på nåt sätt går det inte in hos honom hur jag vill ha det." På vilket sätt skulle han förstå hur du vill ha det genom att du behandlar honom på ett sätt som du inte har en aning om att han uppskattar? E du dum på riktigt?"Vårt sexliv har varit dåligt ett tag (nästan icke existerande) och när jag har tagit upp det med honom så har han inte riktigt förstått problematiken" Får inte en man säga nej och ha fortsatt respekt eller vill du att kvinnor ska ha rätt till fyra samlag i månaden. Nä just det. Det var visst lagen i Afganistan."jag vill vara åtrådd och åtrå min man!" Inget hindrar dig från att åtrå din man. Han åtrår säkert dig också men han vill inte ha sex just nu.Ett förhållande behöver inte vara quid pro quo på dag, vecko eller ens årsbasis. Behöver inte ens vara det med samma för samma. Jag kliar din rygg du tankar min bil går lika bra.
    "jag inte känner mig tillräckligt uppskattad i vårt förhållande " Låter som ditt problem. Inte din pojkväns.
    Jaså, för i min värld så är detta ett förhållande med två personer, vilket innebär att om jag har ett problem så ligger det även i min sambos intresse att lösa det.

"Jag ger min kille komplimanger och behandlar honom som jag själv skulle önska att han behandlade mig, men på nåt sätt går det inte in hos honom hur jag vill ha det." På vilket sätt skulle han förstå hur du vill ha det genom att du behandlar honom på ett sätt som du inte har en aning om att han uppskattar? E du dum på riktigt?
    Jag har sagt sätt ut till honom fler ggr hur jag vill ha det och hur jag önskar att han skulle behandla mig. Nej, jag är väldigt intelligent faktiskt.

"Vårt sexliv har varit dåligt ett tag (nästan icke existerande) och när jag har tagit upp det med honom så har han inte riktigt förstått problematiken" Får inte en man säga nej och ha fortsatt respekt eller vill du att kvinnor ska ha rätt till fyra samlag i månaden. Nä just det. Det var visst lagen i Afganistan.
    Självklart har alla rätt att säga nej osv, läs min tråd igen om du inte förstod vad den handlade om.

"jag vill vara åtrådd och åtrå min man!" Inget hindrar dig från att åtrå din man. Han åtrår säkert dig också men han vill inte ha sex just nu.Ett förhållande behöver inte vara quid pro quo på dag, vecko eller ens årsbasis. Behöver inte ens vara det med samma för samma. Jag kliar din rygg du tankar min bil går lika bra.
    Nej, inget hindrar mig, i teorin. I tråden efterfrågar jag tips på hur jag ska göra för att faktiskt börja åtrå¨honom igen och för att vi ska få ett bra och välfungerande sexliv
Svar på tråden Tänker på andra när vi har sex