• Anonym (sugen)

Kan man ragga på facebook?

Jag är vän med en kille på facebook, vi går samma utbildning med olika terminer. Han var min handledare i ett kort projekt för flera år sedan och då addade vi varandra på facebook. Jag har alltid tyckt att han är läcker och fin.

Igår träffades vi av en slump på universitetet och pratade lite, jag hade bråttom och var tvungen att gå till föreläsning. Han är fortfarande läcker och fin.

Jag vet inte vad han tycker om mig, och jag vet inte om han är singel... han verkar vara en populär person med massor av vänner och är dessutom snygg och kan inte ha nåt problem att träffa tjejer.

Jag skulle vilja skriva nåt till honom på facebook och antyda att det vore trevligt att ses nån gång... men det känns så pinsamt om han är helt ointresserad och kanske dessutom har ett förhållande! Facebook känns så olämpligt för raggande!

Har någon ett smart tips om hur jag kan ragga utan att göra bort mig?

• Svar på tråden Kan man ragga på facebook?
  • Anonym (sugen)

puff!

• JoelBus

Men gud, det är klart att du kan ragga på fb!!!!

Skriv ett mejl och hör hur det är med han och om han vill hitta på nåt.

Har han tjej så får du ju veta det, och om han inte är intresserad behöver du inte lägga ner mer tid på honom.

Förmodligen kommer han att bli smickrad och glad och vilja göra någont om han kan. Jag menar, han stanande ju och pratade. Hur var han då- verkade han intresserad?

• Anonym (sugen)

Jag har skickat ett mail till honom nu... det är väl det enda rätta.

Vi har alltid pratat de gånger vi har sprungit på varandra genom åren. Jag tror inte alls han tänker tanken på att jag kan vara intresserad. Jag tror inte han heller har tänkt tanken på att jag skulle vara intressant. Det är väldigt oraggvänligt klimat på vår utbildning. Och vi har aldrig setts i ett mer avslappnat festligt tillfälle.

Jag får se det som att jag ger honom en komplimang som han säkert blir glad över. I bästa fall kanske han också tycker jag verkar mysig..

Min mardröm är att han är singel men inte intresserad och tackar ja till att ses för att han inte vet hur han ska tacka nej.

• JoelBus

Snyggt tjejen!!!

Håller tummarna

Skriv och berätta när du får svar.

• trasis

ja klart man kan jag ragga Upp min kille där han var kompis med min bror

• PrettyGirl

Jag träffade en kille på FB;) Nu höll det ju inte i och för sig, men det går ju;)

• Anonym (sugen)
    JoelBus skrev 2009-10-17 13:58:59 följande:
    Snyggt tjejen!!!Håller tummarna Skriv och berätta när du får svar.
    Ja, jag ska höra av mig när (om) jag får svar... känner mig lite nervös. Han kanske tycker att jag är ett miffo och helt ointressant som annat än ytlig bekant. Men nu är det skickat och det är ju inte världens big deal.

Jag bara önskar att nån ska ta mig med storm nån gång... händer sånt bara på film? Känns som alla snygga och charmiga singlar är så osynliga, svårflirtade och nöjda med sitt singelliv, är det bara jag och en massa miffon som är singlar och längtar efter en relation?
  • JoelBus

Håller helt med!! Känns skit svårt att träffa en vettig kille.

Känns som att killar är så bortskämda att vi tjejer ska göra alla move nu för tiden. Jag vill bli uppvaktad som man vart förr

• Anonym (sugen)

Facebook-killen har inte svarat än. Förhoppningsvis är han är sån som inte är facebookberoende utan kollar sin sida ett par ggr/vecka. Mer troligt är att han har läst mailet, inte är sugen och inte vet hur han ska formulera sitt nej tack på ett sätt som gör det minsta möjliga pinsamt att springa på varandra i framtiden...

Det är svårt att få till det...suck

• JoelBus

Jävligt svårt! Själv är jag sugen att fråga en kille på fb om han vill ta en fika, men det är svårt att våga! Är skitimpad att du vågade, all heder till dig bruden!

• Anonym (sugen)
    JoelBus skrev 2009-10-19 21:06:48 följande:
    Jävligt svårt! Själv är jag sugen att fråga en kille på fb om han vill ta en fika, men det är svårt att våga! Är skitimpad att du vågade, all heder till dig bruden!
    Han har svarat nu!!!!

Så här: "sitter här med leende från öra till öra av ditt söta mail. Måste erkänna att jag alltid haft ett gott öga till dig.
    Tyvärr är mitt privatliv lite krångligt just nu och att fika med dig är tyvärr ingen bra idé just nu. Jag hoppas jag kan få höra av mig om/när jag blir lite mer redo..."

Jag är VÄLDIGT glad! Även om han aldrig hör av sig igen så tar jag det verkligen som en komplimang! Den coola snygga charmiga killen gillar mig tillbaks. Jag är inget miffo...

Så just nu är jag väldigt glad över att jag skickade det där mailet. Du kanske också skulle fundera på att skicka ett mail Tänk så här: om du själv skulle få ett sånt mail skulle du bli jätteglad även om du inte var intresserad. Och är du intresserad skulle du bli jättejätteglad.
  • JoelBus

Men gud vad roligt!!!

Hoppas han hör av sig snart, vilken tur att du vågade!!!

Faan nu blev jag verkligen peppad att skicka det där mejlet till mitt span

• mamma m2
    JoelBus skrev 2009-10-20 22:00:27 följande:
    Men gud vad roligt!!! Hoppas han hör av sig snart, vilken tur att du vågade!!!Faan nu blev jag verkligen peppad att skicka det där mejlet till mitt span
    Skicka det!!
  • JoelBus

mamma m2 skrev 2009-10-20 22:28:07 följande:

Skicka det!!
    Uppdrag slutfört

Är redan så jävla lättad att jag ahr skickat det, vad än han svarar. Herregud, det är inte som om världen går under direkt Är redan så inställd på ett nej att jag skulle bli mer förvånad om han svarade ja.
  • dakeel

Visst går det att ragga på FB. Jag träffade min man där och nu e vi gifta och väntar vårt första gemensamma barn (hans första, mitt tredje). =)

Lycka till med killen och hoppas han hör av sig.

Mvh Fia

• Anonym (kaffedraken2)
    JoelBus skrev 2009-10-19 21:06:48 följande:

Jag skrev själv till en tjej jag varit intresserad av länge. Vi har träffats, men det är längesen nu. 3 år.
    Jag är livrädd för att dejta. Och man ska nog egentligen inte ragga på facebook.
    Men nu skrev jag ändå. Kändes rätt för mig.
  • Anonym (E)
    Anonym (sugen) skrev 2009-10-20 19:10:21 följande:
    Han har svarat nu!!!!

Så här: "sitter här med leende från öra till öra av ditt söta mail. Måste erkänna att jag alltid haft ett gott öga till dig.
    Tyvärr är mitt privatliv lite krångligt just nu och att fika med dig är tyvärr ingen bra idé just nu. Jag hoppas jag kan få höra av mig om/när jag blir lite mer redo..."

Jag är VÄLDIGT glad! Även om han aldrig hör av sig igen så tar jag det verkligen som en komplimang! Den coola snygga charmiga killen gillar mig tillbaks. Jag är inget miffo...
    Så rart :) Han hör nog av sig när han är singel ska du se! Medan du väntar finns det garanterat andra snygga charmiga killar som gladeligen skulle ta en fika med dig.
Svar på tråden Kan man ragga på facebook?