• DanielH

Rött/torrt på ollon efter onani

Hej!

Efter jag har onanerat blir det lite rött på ollonet, precis vid urinrörsmynningen. Det är väldigt litet, endast ca. 1cm X 1cm område som är rött.

Detta röda kommer direkt efter jag har haft onanerat, tar jag ingen mjukgörande salva på det blir huden torr och fnasig.

*Jag sköter hygienen, tvättar mig max 1 gång om dagen. Prövat med bara vatten, även prövat att använda ACO's intimtvål.
    *Tvättar mig absolut inte för ofta eller för sällan.

Jag tror inte det är svamp, för det brukar gå bort snabbt för killar, har även prövat pevaryl utan resultat. Är också testad mot könssjukdomar så är absolut inte det heller. (+ att jag använt kondom)

Andra saker jag prövat:
    * Kortisonsalva
    * Olivolja
    * Mjukgörande salvor som tex Idomin.
    * Någon salva mot irreterad hy.

Jag har haft detta i cirka 6 månader nu. Jag har prövat leva i celibat och varken onanerat eller haft sex under 3-4 veckors perioder och då går det bort. Men så fort jag onanerar igen kommer det tillbaka! Det varken kliar eller svider, enda symptomen är att huden är röd och efter ett tag blir den torr och fnasig.

Det blir bättre med mjukgörande salvor och kortison, men det kommer snabbt tillbaka.

Vad kan detta vara, och hur 'botar' jag det?

Verkar inte finnas någon lösning (

Tacksam för alla svar och tips!!!

• Svar på tråden Rött/torrt på ollon efter onani
  • Anonym (tjejen)

Hej,
    har du inte redan hittat lösningen; att ta lite salva på varje gång.
    För mig är det likadant, jag blir lite öm och torr.
    Man behandlar ju könsorganet lite olika vid onani och tvåsam sex,
    så jag har aldrig sett det som något konstigt.

• DanielH

Anonym (tjejen) skrev 2009-10-17 14:19:59 följande:

Hej,har du inte redan hittat lösningen; att ta lite salva på varje gång.För mig är det likadant, jag blir lite öm och torr.Man behandlar ju könsorganet lite olika vid onani och tvåsam sex,så jag har aldrig sett det som något konstigt.
    Hej!

Tack för svaret!

Kortison tunnar tydligen ut huden, så det bör man inte använda för mycket.

Har också hört att naturliga salvor som idomin och andra feta krämer bör du inte använda för mycket, för då slutar kroppen själv att producera dom ämnena.

Har dock inte säker fakta källa på det, men det oroar mig helt klart att man isåfall ska behöva smörja sig 2-3 ggr om dagen resten av sitt liv.

Sen känns det inte särskilt naturligt att det konstant ska vara illrött på ollonet, var inte så för cirka 7 månader sen.

Fortfarande väldigt tacksam för alla svar jag kan tänkas få
  • Anonym (tjejen)

Nej, kortison ska man använda väldigt sparsamt och inte på slemhinnor.
    Det finns fuktande salvor på apoteket; Klick heter en. De annonseras för kvinnor men funkar lika bra för män.

• Anonym

Sök läkare, du lär inte vara den första....även om du tycker det är pinsamt.

• Anonym (runke ball)

andvänd barnolja eller glidmeden när du onanerar så slipper du bli röd fukar iallafall för mig mycket skönare med

• Anonym (men hallå)

VASELIN! funkar både före och efter typ allt :P

• Dachrii

Hej!

Kanske lite sent nu såhär efter nästan 5 år, men jag har PRECIS samma problem som du har/hade.

Löst det sig och isåfall hur?

• kenh

Hej
    jag har precis likadant så hur löste ni allt o vad använde ni för att det skulle försvinna??

Svar på tråden Rött/torrt på ollon efter onani