Otroligt svårroad och ledsen 7-veckors
Har en dotter på 7 veckor som har haft mycket problem med magen, inte riktig kolik men mycket knip och fis. Det börjar mildras nu sen vi bytte till Lemolac som ersättning, jag ammar lite också. Det som oroar mig är att hon är så otroligt svår-road, andra bebisar jag känner till i den åldern kan ligga nöjda länge och titta på ett babygym eller i sin sitter. Nova är nöjd max en halvtimme i sin sitter och ligga på rygg vägrar hon. Hon sover oxå väldigt mycket på dagarna, även om vi försöker hålla henne vaken slutar det med att hon blir ännu grinigare och då får hon förstås sova. Sen när hon vaknat är det i regel dags för mat igen, och då somnar hon ofta igen. De vakna pigga stunderna är inte många per dag, och då är det när hon bärs runt eller sitter i sittern. Annars skriker hon mest.
Vad gör ni för att roa era bebisar?? Jag sjunger och pratar mycket med henne, precis som man ska. Låter henne vara med när jag försöker utföra lite sysslor hemma men hon kinkar oftast ändå. Börjar kännas tröstlöst!