• Gustavs mamma

Fett hår

Är det någon som efter förlossningen fått problem med att håret är fett, det var så även under graviditeten men håret blev normalt direkt efter förlossningen. Men 4,5mån senare blev det fett igen o har vart det i 1,5mån nu + att håret rasar av mig..hemskt.. har någon haft samma problem? Hur länge var det så?
    Tacksam för svar

• Svar på tråden Fett hår
  • ebbasmamma

Mitt har ar ocksa fett, precis som du normalt efter forlossningen och sedan fett efter nagra manader, det som har hjalp mig at att ha schampoo med aloe vera i eller tea tree oil, det har hjalpt men jag maste byta dem om vartannat annars blir haret fett igen....

• cornelias mamma

Det ar ju hormonerna, som spelar "in"!
    HELT NORMALT! Da du gar till din "hairdresser", beratta att du ammar, samt be om ett passligt shampo!

• Esterella

Jag ammar inte, men tappar hår fett blir det också bara efter en dag, skit hår!
    Har varit med om det förut att det blir så efter graviditeten men det är inget kul, går omkring med håret i tofs jämt för att det inte ska ligga långa hår efter mej.

• Ladyn

Ja men precis!! Så är det här oxå, håret är jättefett o jag tappar massor
    Det var bra ett tag men nu har det blivit lika igen *suck*, hoppas att det går över snart!

Svar på tråden Fett hår