• Charlotte87

min 14 veckors bebis börjar få tänder

vad kan man mer göra än att ge mit ring exra dryck pga lite feber, hon skriker & blir så irriterad speciellt på förmiddagen.

hur lång tid tog det för er bebis att tänderna komm fram från det att det kliar ,skriker(irriterar) dregglar å feber samt diarre.

stackars bebis

• Svar på tråden min 14 veckors bebis börjar få tänder
  • Cailyn

min son hade precis blivit tre månader när han började få sina första tänder.. jag köpte bitleksaker, men det var svårt för honom att använda dem eftersom han var så liten. han verkade inte tycka att det var så farligt, men det är klart att det gjorde ont... han fick amma mycket

• Themis

Det finns de som föds med sin första tand, även om det är ovanligt. Och kommer de nu så är ju jobbet gjort, kanske lika bra?

• Charlotte87

mm har med köpt bot ring, men neee hon e oxå för liten för att fatta vad den ska användas till . provat att håla i den åt henne men nee. napp tar ho ej. när min bebis skriker så skriker hon typ 20 min till s hon till slut somnar av att hon blir trött av att grina,

fler tips? vad ni gjrde som har bebisar som börjat få tänder så tidigt.

hur lång tid tog de för din bebis att tandena kom fram??
    min bebis har hållt på 3-4 dagar nu .

• Cailyn

jag kommer tyvärr inte ihåg hur lång tid det tog, men jag har inte för mig att det tog så lång tid alls, det som gör ont är väl mest när tandköttet spricker och det tar ju inte så lång tid...

men du ska se att det går över snart, prova prata med din barnmorska och se om hon har några tips

och glöm inte att börja borsta tänderna sen :)

• Charlotte87

man ska ej ge alvedon typ. synd om dom små som grinar så. vill inte ge så små med egentligen meen vad gör man

• elisch

Varför skulle man inte kunna ge alvedon??

• elisch

Det borde det göra till viss del i alla fall. Det hjälper ju för tandvärk, inte riktigt samma smärta men ändå!

• Marma

nu ingen erfarenhet men tänkte eftesom hon inte tar napp o bitring inte funkar har du testat våt trasa (typ liten handuk eller nåt) doppa ena hörnet i kallt eller nästan kallt vatten som hon kan bita på. gjorde på våra barn men de var ju iofs större när de fick tänder...

Svar på tråden min 14 veckors bebis börjar få tänder