• Anonym (ger upp snart.)

hur orkar man leva helt ensam,inga kompisar eller kille.

hur kan man orka leva i ett liv utan kompisar,kille,inget jobb.jag orkar inte snart,vet inte vart jag ska ta vägen.går bara hemma om dagarna och lever själv.jag har ett husdjur som jag pratar med.

jag orkar inte snart.känner mig så ensam.finns det ingen som har ett liknade liv som mig?hur orkar ni leva och hur löser ni era problem?

• Svar på tråden hur orkar man leva helt ensam,inga kompisar eller kille.
  • Lizzyy

Har du ingen hobby att börja med, som du kan träffa likasinnade igenom? dans, rollspel, filmklubb?

Det finns många ensamma, så du är inte unik.

Vart bor du, på ett ungefär?

burriburrbloggen skrev 2009-10-17 17:36:09 följande:
    hur kommer det sig att det blev så här?
    blev mobbad under skolan och bestämde mig för att hålla mig undan och ville inte ta kontakt med nya människor.har svårt att umgås med folk och har svårt att lita på folk.litar knappt på mina föräldrar.
    Lizzyy skrev 2009-10-17 17:37:18 följande:
    Har du ingen hobby att börja med, som du kan träffa likasinnade igenom? dans, rollspel, filmklubb?Det finns många ensamma, så du är inte unik.Vart bor du, på ett ungefär?
    jag bor i västmanland.finns inget direkt något som man kan börja på.det enda som jag går på är natilus.
  • burriburrbloggen
    Anonym (ger upp snart.) skrev 2009-10-17 17:39:48 följande:
    blev mobbad under skolan och bestämde mig för att hålla mig undan och ville inte ta kontakt med nya människor.har svårt att umgås med folk och har svårt att lita på folk.litar knappt på mina föräldrar.
    Du måste söka hjälp. Det är bra att gå igenom svåra tider, men det är inte bra förän man tagit sig ur dom!
    Kontakta din vårdcentral. Ring det vanliga numret som man ringer till när man har andra, fysiska sjukdomssymtom, och så berättar du jättekort om din mobbning i skolan och din ensamhet idag.
    Dom kommer lyssna på dig!
    burriburr.se - 24 och nöjd.
  • Anonym (en som vet)

Fråga på arbetsförmedlingen om du inte kan få gå nån kurs, eller börja studera så träffar du många människor, våga satsa igen fast du varit mobbad, ge inte upp.

• Lizzyy

Anonym (ger upp snart.) skrev 2009-10-17 17:41:25 följande:

jag bor i västmanland.finns inget direkt något som man kan börja på.det enda som jag går på är natilus.
    Bra att du tränar!

friluftsfrämjandet är inget för dig då? Eller annan aktivitet, bergsklättring, fallskärmshopp, kajakpaddling, stavgång, fotboll, vollyboll mm.

har du prövat att nätdejta? (Har inte själv prövat, men det är ju stort)

Gillar du att pyssla, scrappa, ?

Eller vill du hellre läsa en bra bok?

Spela teater?

Gå med i ett politiskt parti, en förening med något du står för ex. Nykterhet, Miljöengagemang mfl.

Själv bor jag i Gävleborg, och letar man finns det massor med saker att göra!!
    burriburrbloggen skrev 2009-10-17 17:42:55 följande:
    Du måste söka hjälp. Det är bra att gå igenom svåra tider, men det är inte bra förän man tagit sig ur dom!

Kontakta din vårdcentral. Ring det vanliga numret som man ringer till när man har andra, fysiska sjukdomssymtom, och så berättar du jättekort om din mobbning i skolan och din ensamhet idag.

Dom kommer lyssna på dig!
    jag har gått hos psykolog och senast brukar jag prata med en präst.att gå till vårdcentralen är det inte lättaste för min mamma jobbar där.
    Lizzyy skrev 2009-10-17 17:46:39 följande:
    Anonym (ger upp snart.) skrev 2009-10-17 17:41:25 följande:
    Bra att du tränar! friluftsfrämjandet är inget för dig då? Eller annan aktivitet, bergsklättring, fallskärmshopp, kajakpaddling, stavgång, fotboll, vollyboll mm.har du prövat att nätdejta? (Har inte själv prövat, men det är ju stort)Gillar du att pyssla, scrappa, ?Eller vill du hellre läsa en bra bok?Spela teater?Gå med i ett politiskt parti, en förening med något du står för ex. Nykterhet, Miljöengagemang mfl.Själv bor jag i Gävleborg, och letar man finns det massor med saker att göra!!
    jag har provat på nätdejter men har inte hittat den rätte och jag bor i en liten håla som inte finns så mycket att göra.
  • burriburrbloggen
    Anonym (ger upp snart.) skrev 2009-10-17 17:47:03 följande:
    jag har gått hos psykolog och senast brukar jag prata med en präst.att gå till vårdcentralen är det inte lättaste för min mamma jobbar där.
    hur har det känts att prata med prästen? Är du religiös?
    Jag tycker kyrkan verkar vara jättebra med att hitta på saker med människor som av en eller annan anledning blivit ensamma.
    Hur känner du inför att fika med äldre damer? Det kan ju va en början! Äldre damer och farbröder brukar va väldigt lättsamma.
    burriburr.se - 24 och nöjd.
Svar på tråden hur orkar man leva helt ensam,inga kompisar eller kille.