• Mammatilltretroll

Avloppslukt ur handfatet och köksvasken

Vi renoverade badrummet och köket för 8 månader sedan.
    Köket gjordes av andra hantverkare några veckor innan badrummet. Men luktproblemet i både kök och badrum uppstod inte förräns efter renoveringen av badrummet. Det har aldrig luktat innan renoveringen.

Jag tycker att det luktar ur köksvasken också ibland, men mer ur badrummet.
    Ingen lukt från golvbrunnen under badkaret eller toan dock utan bara från handfatet.

Vissa dagar luktar det ingenting nästan och andra luktar det bara när man spolar vatten i handfatet och andra dagar luktar det hela tiden..

Vi har testat att byta vattenlås i badrummet under hanfatet men det hjälpte inte.
    Vi bor i bostadsrätts radhus med en lägenhet ovanpå vår. Inga andra i vår länga har några större problem med lukt.

Hantverkaren 'är helt ställd och vet inte vad detta kan bero på. han har inte skadat några rör eller så vad han vet och har pratat med kollegor och ingen vet vad detta kan bero på och det är så tråkigt att ha ett fint badrum som ett par dagar i veckan luktar skunk!

Visst är det märkligt?

• Svar på tråden Avloppslukt ur handfatet och köksvasken
  • Pappa G

Har avloppsröret från toaletten fri avluftning eller vaccumventil? Möjligen skulle problemet kunna ligga där..

• Sale

Jag vet att min mormor har något liknande men då är det mer att om man inte har spolat vatten på några dagar i hennes dusch så börjar det lukta illa från vattenlåset. Har ingen susning om vad det kommer ifrån men hon berättade att hon brukade hälla olja i avloppet/vattenbrunnen i duschen för då spred sig inte lukten.

Tror att hennes kom efter ett stambyte men jag är inte helt säker. Hon bor i lägenhet.

Svar på tråden Avloppslukt ur handfatet och köksvasken