• LiselottePCOS

Sköldkörtelhormon

Läste på Pubmed, kanske kan det gå att få ta i hela artikel. vet att många med PCOS även har probelem med skäldkörteln. kollas enklet med blodprover, TSH T3 och T4. Kan "husläkare" göra.

Association of thyroid-stimulating hormone with insulin resistance and androgen parameters in women with PCOS

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19778476&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

Thyroid-stimulating hormone is associated with insulin resistance independently of body mass index and age in women with polycystic ovary syndrome.

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19654109&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=1&log$=relatedarticles&logdbfrom=pubmed
    *********'

Min blogg:
    blogg.passagen.se/liselottepcos/

• Svar på tråden Sköldkörtelhormon
  • Jennie1987
    LiselottePCOS skrev 2009-10-17 18:13:49 följande:
    Läste på Pubmed, kanske kan det gå att få ta i hela artikel. vet att många med PCOS även har probelem med skäldkörteln. kollas enklet med blodprover, TSH T3 och T4. Kan "husläkare" göra.***************Association of thyroid-stimulating hormone with insulin resistance and androgen parameters in women with PCOSwww.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19778476 hormone is associated with insulin resistance independently of body mass index and age in women with polycystic ovary syndrome.www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19654109&logdbfrom=pubmed*********'Min blogg:blogg.passagen.se/liselottepcos/
    Kan stämma, jag föddes utan sköldkörtel, och har även PCO, allt hänger ihop i hormonkarusellen.
Svar på tråden Sköldkörtelhormon