• EmeTho

Kort dikt till Frieri efterlyses !!!

Jag sitter här och planerar mitt frieri till min sambo..
    Jag vet precis hur jag vill ha det men det är en liten sak som fattas!

Jag vill ha en kort dikt som handlar om kärlek och tillit, ska skrivas i kortet som ska sitta i blommorna
    Dock är jag såååå dålig på att skriva dikter så det skulle vara hur roligt som helst om någon skulle vilja hjälpa mig

Kram på er alla goa!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-17 19:39
    Jag har googlat och sökt på bröllopssidor men tyvärr inget napp.
    Därför försöker jag på denna sida och vill då inte ha några spydiga kommentarer!!

• Svar på tråden Kort dikt till Frieri efterlyses !!!
  • Jiminette

Ja vad roligt om du kunde hitta på nåt personligt själv tycker jag. Det är ju inte jag som ska gifta mig med din sambo.

• EmeTho
    Jiminette skrev 2009-10-17 19:15:37 följande:
    Ja vad roligt om du kunde hitta på nåt personligt själv tycker jag. Det är ju inte jag som ska gifta mig med din sambo.
    haha det är sant... men jag har sån idetorka
    Vet du någon bra sida där man kan få ideer och lite hjälp ?
  • Umbrageous
    Jiminette skrev 2009-10-17 19:15:37 följande:
    Och i en tråd som ska vara så positiv och revlig så lyckades en person vara totalt meningslös.

TS jag suger på dikter men vad roligt!!! Grattis till frieriet! Och kommer jag på en så skriver ja direkt!
  • lillahjärtatsmamma

Inte dikt precis men fint: "NN jag älskar dig, allt jag är vill jag ge till dig och allt jag har vill jag dela med dig"

Annars hade jag skrivit utdrag från första korintierbrevet kapitel 13 "kärleken lov" googla så hittar du det. Det vackraste som finns skrivet om kärlek enligt mig:)

Lycka till!

• puss

hej Finn
    vill du bli minn

OBS funkar bara om han heter Finn.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Jiminette
    Umbrageous skrev 2009-10-17 19:19:24 följande:
    Och i en tråd som ska vara så positiv och revlig så lyckades en person vara totalt meningslös. TS jag suger på dikter men vad roligt!!! Grattis till frieriet! Och kommer jag på en så skriver ja direkt!
    Ja det lyckades en person med du. Jag suger på dikter var väl inge bra heller.
  • EmeTho

Tack till er som varit trevliga mot mig

Jag har sökt på google som en galning, jag har provat och sökt + skrivit inlägg på bröllopstorget.se men inte fått något napp!

Man behöver inte skriva i denna tråd om man inte kan hjälpa mig!

• Anna M

åh, vad svårt..Det ska vara en dikt alltså?
    Kanske nåt med hur mycket livet är värt med honom vid din sida. Hur bra han får dig att må, att du vill vakna med honom vid din sida resten av ditt liv..
    Äh, vad svårt!

Annars hade jag ett tips om att skriva ner ert (enligt dig då) bästa minne tillsammans. Eller något annat roligt i minnesväg.
    Lycka till!!

• EmeTho

Anna M skrev 2009-10-17 19:55:21 följande:

åh, vad svårt..Det ska vara en dikt alltså? Kanske nåt med hur mycket livet är värt med honom vid din sida. Hur bra han får dig att må, att du vill vakna med honom vid din sida resten av ditt liv..Äh, vad svårt!Annars hade jag ett tips om att skriva ner ert (enligt dig då) bästa minne tillsammans. Eller något annat roligt i minnesväg.Lycka till!!
    Tack!! Att jag inte tänkte på det hehe... jag hade väl fastnat så vid just att det skulle vara en dikt som rimmade eller nått liknande :-P

Jag ska skriva ner tankar och alla minnen vi har så får vi se om det blir något bra av det

Om det är någon som har en fin dikt på lager så skriv gärna den!!
    Alla tips och ideer tas tacksamt emot! Hellre en för mycket än ingen alls
  • Anna M

finns en fin dikt, el om det är en visa som går nåt i stil med " mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt, och gråten är min när du gråter". Kan inte hela, men det jag har hört av den är jättefin.
    Kan googla lite om du är intresserad av att höra resten..

• Anna M

(förlååt att jag terroriserar i tråden igen, har tråkigt), man behöver ju inte ta hela dikten, utan någon rad här o där. Det funkar ju i den dikten tycker jag.

• EmeTho

Anna M skrev 2009-10-17 20:44:58 följande:

(förlååt att jag terroriserar i tråden igen, har tråkigt), man behöver ju inte ta hela dikten, utan någon rad här o där. Det funkar ju i den dikten tycker jag.
    tackar den dikten var grymt fin ! Ska lägga den under favoriter så ska jag tänkta lite mer på detta imorgon. Nu blir det mys framför tvn med min (förhoppningsvis) blivande man
  • EmeTho

Anna M skrev 2009-10-23 07:13:00 följande:

hur har det gått?
    Jag har lagt allt på is ett tag... Vi har fått lite problem nämligen
  • Busfröet

å nej tråktigt att höra. Jag surfade in för att se om jag kunde bidra med nåt. Nu önskar jag er lycka till istället!

• EmeTho
    Busfröet skrev 2009-10-28 21:01:00 följande:
    å nej tråktigt att höra. Jag surfade in för att se om jag kunde bidra med nåt. Nu önskar jag er lycka till istället!
    Tack så himla mycket
    Det börjar bli bättre men det är lång väg kvar!
  • Annican001

Det här med minnen tycker jag är fint! Du kanske kan skriva små lappar med minnen och annat som han får hitta och läsa när han kommer hem, och kanske små presenter eller blommor. Sedan kan du ha ett brev i ett fint kuvert där det står att ni ska ut och äta eller till något annat romantiskt ställe (fullt med gemensamma fina minnen!) där du kan arrangera själva frieriet?

Eller som min syster: Fixa barnvakt, bjuda på fin champange och god mat och sedan leda in honom till badrummet som är pyntat som ett superromantiskt kärleksnäste och efter en underbar kväll byta ringar med varandra.

• Annican001

Tips!

En gång skrev jag en dikt (på engelska) med bara de finaste meningarna ur mina favorit love-songs. I mitten någonstans blev det: When we touch, i swear i can fly, i'm flying without wings... typ.

Det var egentligen ett skolarbete, i retorik. Flera av tjejerna i klassen fick tårar i ögonen, så det blev tydligen bättre än jag trodde! :D

Svar på tråden Kort dikt till Frieri efterlyses !!!