• Hormonermedhumör

Färga skägget till Jul ?

Någon som vet hur/med vad man kan färga ett annars brunt skägg till vitt till jul ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-17 21:38
    Kanske skulle tillägga att min sambo sparat skägget endast i syfte att sen raka av det då vår son/dotter tittar ut kring jul så färgningen är mest en kul grej på slutet...skägget ska ändå av snart därefter...

• Svar på tråden Färga skägget till Jul ?
  • SIN74

Kan man inte spraya det med sådan där snö på burk? :)

• gaffsan

Slingblekning Nä skojar , ta zinksalva och kamma in i skägget
    funger även bra på ögonbrynen

• gaffsan

Har testat blir jättebra {#lang_emotions_laughing}
    Ja inte själv men på en man

• Lilja84

Det där med zinksalva låter ju lite kladdigt , men det borde väl gå in hos en frisör och be om vitt skägg , för att hemblondering tror jag man ska prova sig på , då blir väl skägget gult och det är väl inte det som ni vill .
    Eller kanske någon slags silverblondering ?

Eller värsta fall , helt enkelt investera i ett bra vitt lösskägg (inte ett sånt du kan köpa på Åhlens för 60 kr )

• gaffsan
    Lilja84 skrev 2009-10-17 21:11:44 följande:
    Det där med zinksalva låter ju lite kladdigt , men det borde väl gå in hos en frisör och be om vitt skägg , för att hemblondering tror jag man ska prova sig på , då blir väl skägget gult och det är väl inte det som ni vill .Eller kanske någon slags silverblondering ? Eller värsta fall , helt enkelt investera i ett bra vitt lösskägg (inte ett sånt du kan köpa på Åhlens för 60 kr )
    Det blir inte så kladdigt med zinksalva , stelnar lite efter en stund
    Bleka skägget för en kväll , kanske känns lite överkurs
  • Lilja84

haha okej , trodde det skulle liksom kleta sig och ha sig , jag har färgat håret för en kväll , så då ska det väl gå att färga skägget var mest så jag tänkte , hehe

Svar på tråden Färga skägget till Jul ?