Jag vet massor om viksjö. Är uppväxt här och kommer då aldrig flytta från järfälla :)
Fördelar och nackdelar med att bo där? Fördelen är ju att det dels är lugnt. Sen är det väldigt naturnära och på detta väldigt barnvänligt. Det finns hur mycket dagis och skolor som helst och även världens bästa ica :)
Vid ica finns även restauranger, systemet, apotek, vårdcentral, folktandvård och även frisör m.m.
I närhten av viksjö ligger ju jakobsberg och centrum och även restauranger och pubbar. Det tar väl en 7 min med bil/buss och en 20 minuter att gå dit. Kommunikationerna funkar bra. Finns även direktbuss till och från viksjö till sergels torg morgon och kväll.
Sen har vi ju hela outlet och vad det innebär. Det är ju en dröm för mig som älskar att shoppa att komma dit på bara 10 minuter med bilen :)
Stökigt eller lugnt område? Väldigt lugnt område. Väldigt många som flyttar till viksjö och köper radhus när dom bildar familj :)
Finns det något bra gym i närheten (som inte är alltför dyrt)? Vi har friskis och svettis i jakobsberg som inte är så dyrt och sen fins det även S.A.T.S och en simhall med tillhörande gym.
Funkar de allmänna kommunikationerna bra? Jag åker för det mesta bil men min sambo åker kommunalt varje dag fram och tillbaka i jobbet och lite annat. Från viksjö till t-centralen tar det ungefär 35 minuter att ta sig :)