• ETL

    Någon som fått svagt RFSU & starkt CB+?

    Någon därute som fått svagt streck på RFSU:s tidiga test och ett stort + på ClearBlue (eller annat test)?

    Jag hade BIM igår, testade mycket svagt streck med RFSU:s sk. tidiga test i fredags, gjorde om det idag och fick något starkare med RFSU. Provade ett ClearBlue samtidigt och fick ett supertydligt +!

    Är det någon som varit med om detta?

    Någon som vet något om skillnaden mellan dessa båda tester?

    Jag har haft ett utkomkvedes som blev akut och ledde till att jag fick ta bort en äggledare så därför är jag extra nojjig. Risken för X är ju högre när man en gång haft det...

  • Svar på tråden Någon som fått svagt RFSU & starkt CB+?
  • snuttP

    Jag har fått det. Eller rättare sagt, fick inget alls på RFSU test men starkt plus på clear blue bara en stund senare.

  • ETL

    Tack för snabbt svar! Och din graviditet fortsatte?

    Vet du vilken dag i förhållande till BIM det var? Jag tycker det är konstigt om RFSU testet visar svagare, om man skall kunna testa tidigare med det så borde det väl vara ett känsligare test som ger starkare utslag när man är gravid?

  • snuttP

    Jadå hon står här brevid mig och leker med fiffy. Hon är snart 2 år. =)

    Det va nån dag innan beräknad mens som jag testade. Vet inte heller varför det är så.. borde va tvärtom, men men..

  • frux

    samma här. Jag testade med samma urin ett CB och ett Rfsu. Rfsu en svagare skugga medans CB bjöd på ett tydligt +.

  • ETL

    Tack SnuttP och Frux -jag tror att jag kan betrakta mig som gravid nu när jag hör era stories
    Kändes bara för bra för att vara sant! Skulle med facit i hand aldrig köpt RFSU, har ju använt CB förut och det har ju fungerat..

  • Emilie

    Jag testade dagen före BIM med cb, fick svagt +. Tesatde senare med rfsu: inget utslag. Igår på BIM mogon fick jag starkt + på cb.. snacka om att man åker lite emotionell berg o dalbana...!

  • Englas  Mamma

    Haha känns nästan som om jag har skrivit denna tråden! Testade oxå i fredags (på BIM) och fick ett JÄTTE svagt streck med RFSU s test men ett starkare plus med CB! Har fortfarande inte fattat.. så jag ska köpa ett test till bara för att dubbelkolla.

  • Liljekonvalj23

    Hej hej! 

    Jag har samma dilemma som nu som ni har haft?Rynkar på näsan

    Tydligt starkt streck på CB men svagt på rfsu???? (sanma urin) 

    För att lugna mina nerver, hur gick det för er? 


    Har lite lite värk och är uppsvullen. Blir lite smått orolig? 

    Tack för svar {#emotions_dlg.flower}

  • interiorjunkie

    Hej! Hur har det gått för dig? :)  


    Jag har bim 9-10/6 och testade negativt idag med RFSU testa tidigt, trots extremt många gravidsymtom. 


    Läst att många fått negativt med just de testerna, för att sen få positivt med Clear blue. Väldigt konstigt dock när de är till för att just kunna testa tidig?

    Antar att jag får invänta mensen under resten av veckan och annars köpa ett Clear blue. 

  • Karinnirak

    Ja verkligen! Upplever att RFSU visar väldigt svaga streck ett tag jämfört med CB. 


    Nedan bilder från samma dag och tid:

Svar på tråden Någon som fått svagt RFSU & starkt CB+?