• Petra123

Kliar näsan!

Ibland kliar min son sin näsa helt febrilt... (8 veckor)Både med händer och mot oss när vi håller honom. Ibland tycker jag att det bubblar i näsan på honom, fast han låter inte alls förkyld eller så. Han verkar vara precis som vanligt för övrigt. Är pigg och äter som en häst. Nån som vet vad det kan vara? Kan man behöva en sån där sug kanske?

• Svar på tråden Kliar näsan!
  • Hagi

som oavanstående skrev...

det var det första jag också kom å tänka på=)

• nystan1

Samma tanke här.
    Freja gnuggar sig i hela ansiktet när hon är trött, främst på näsan.
    =)

• Petra123

Ja det tror jag med på... men sen har jag funderat på om såna här små kan ha nån sorts allergi? han nyser ganska mycket och jag vet att när jag blir allergisk så kliar jag mig mycket på näsan... Men jag uppfattar det mest att han kliar näsan när han är ganska nyvaken, så det är nog att han är trött.

• Flickan och kråkan
    Petra123 skrev 2009-10-19 10:43:00 följande:
    Ja det tror jag med på... men sen har jag funderat på om såna här små kan ha nån sorts allergi? han nyser ganska mycket och jag vet att när jag blir allergisk så kliar jag mig mycket på näsan... Men jag uppfattar det mest att han kliar näsan när han är ganska nyvaken, så det är nog att han är trött.
    De flesta spädisar nyser. Ett nyfött barn nyser myckeu utan att vara förkyld. De kan också snörvla och låta mycket. Det beror på retningar i luftvägarna och att näsöppningarna är lite trånga.
  • sofmo
    Petra123 skrev 2009-10-19 10:43:00 följande:
    Min dotter kliar sig på näsan när hon är torr. Prova att smörja med miniderm! Annars är det säkert trötthetskli.
Svar på tråden Kliar näsan!