• garib

stekpanna

Jag funderar pa att kopa Fiskars stekpanna. Vad tycker ni som har den DEn som fick bast i test menar jag. Eller ska jag kopa gjutjarnspanna istallet.

• Svar på tråden stekpanna
  • Kickan76

Hej, jag köpte fär ett tag sen Hackman stekpannan och den är riktigt bra! Tål hög värme och min är fortfarande som ny 6 månader senare. Köpte även traktörpannan nyligen i samma serie. Vet inget om Fiskars stekpannor men kan verkligen rekommendera Hackman! sen ska man inte alltid lysna till "bäst i test" testerna, har hör att vissa märken kan få "bäst i test" genom att betala lite för att bli bäst, sen genom att alla köper deras produkter efter testet så får dem tillbaka pengarna dem lagt ut mer råge! Men det är bara något jag hört.....

• Izanami

Vi har både Hackman traktörpanna och gjutjärnspanna.

Traktörpannan är vi lite missnöjda med så till vida att vi var tvugna att köpa en ny efter ett par år. Botten flagade, troligen p.g.a. att den inte tålde hög värme.

Vet inget om Fiskar stekpanna tyvärr, men jag funderar själv på att köpa en gjutjärnspanna till eftersom vår har ett trähandtag.
    Har vissa recept där man skall steka en sak och sedan ställa in stekpannan i ugnen, så jag rekommenderar en gjutjärnspanna utan trähandtag om du skall köpa en sådan. I alla fall om du vill kunna följa sådana recept.
    Trähandtaget är ju bra annars.

• Åsa Lund

Om man har en spis där plattorna går till 9 så ska teflonpannor ALDRIG användas med högre värme än 7:an. De blir brända till slut, även Hackman (vilket jag tyvärr råkat ut för).
    Det där med metallredskap i teflonpannor är ju "förbjudet" sen länge...

Svar på tråden stekpanna