Hur länge håller en tårta i kylen?
Som man har bakat själv? Och vilken ingrediens är det som avgör hur länge den håller? =)
Som man har bakat själv? Och vilken ingrediens är det som avgör hur länge den håller? =)
Några dagar skulle jag väl vilja påstå... Smakar den urka eller luktar blä så bör man inte äta den...
Fråga 2 får någon annan svara på
Jag gjorde den på fredagen, den ser/smakar helt okej idag. Tror ni den håller tills imorgon? =)
Det är väl grädden som avgör tycker jag.
Allt annat klarar sig liksom,det är enbart fräschören på grädden,för mig.
Jag tycker 2 dagar är max,men den är ju inte dålig för det egentligen
Det är sån där grädde som håller länge, vet inte om det gör någon skillnad =P
Smakar och ser den god ut så är den ju oki!
Kanske, men det känns som att den kan bli dålig utan att man märker det =P Tex sushi står det ju att man inte ska äta efter 24 timmar (eller 48 kanske det var) men jag glömde kvar den i kylen i tre dygn och den såg ut och luktade fortfarande helt okej. Slängde den förstås ändå.
Lita på näsan tycker jag med.. Dag 3 på en tårta är OK enligt mig (utbildad bagare) bagare gör tårta och säljer på dag 1, på dag 2 kan man sälja för halva priset och då säljs den inte på gränsen gammal.....
Det jag ville inflika va bara att vispgrädde med lång hållbarhet håller länge om den är ovispad, så fort du har vispat den så är det samma hållbarhet som vanlig grädde!