• viochjag

aj det gör ont. strålningar mot underlivet.

Hej!

I fredags så var jag på firmafest med jobbet på ballbreaker i sthlm. MYCKET hög musik och fulla skrikande människor. Fick nog efter 2.5timme och bad min karl hämta mig. Väll när jag skulle ringa så fick jag skumma "strålningar" ner mot underlivet som gjorde riktigt ont. Kom väl 6-8 ggr och blev jätte rädd. När jag gick därifrån så försvann det. Sen nu i natt vaknade jag av samma strålningar fast inte lika "hårda". Blir jätte orolig, någon som vet vad det är eller vart med om samma sak? V17+0 idag?

• Svar på tråden aj det gör ont. strålningar mot underlivet.
  • Fiyali

Låter som om du fått en sträckning i ligamenten! Hade dock ringt MVC för att höra med de! Blir magen hård som en boll?

• svalsta

Jag har känt likadant, började vecka 10-11 och har fortsatt (är nu i vecka 19. .)

Det kommer och går, och håller i sig några sekunder, du borde inte vara orolig :)

• viochjag
    Fiyali skrev 2009-10-18 11:21:34 följande:
    Låter som om du fått en sträckning i ligamenten! Hade dock ringt MVC för att höra med de! Blir magen hård som en boll?
    ja det blev det imorse? :S
  • Fiyali
    viochjag skrev 2009-10-18 11:26:10 följande:
    ja det blev det imorse? :S
    då är det sammandragningar :) ingen fara alls! men kolla upp det om de blir regelbundna! Lycka till :)
  • viochjag
    Fiyali skrev 2009-10-18 11:27:59 följande:
    då är det sammandragningar :) ingen fara alls! men kolla upp det om de blir regelbundna! Lycka till :)
    Jamen jag fick det inatt och magen va hård typ 5 timmar senare. sen gick jag på toa, sen vare borta :S ??
  • Fiyali
    viochjag skrev 2009-10-18 11:30:26 följande:
    Jamen jag fick det inatt och magen va hård typ 5 timmar senare. sen gick jag på toa, sen vare borta :S ??
    ja du jag ska ju inte säga för mycket, men jag tror inte det är någon fara! jag hade regelbundna verkar från vecka 16 förra grav, sen blev jag stoppad med bricanyl för att inte föda i vecka 24 och i vecka 30 men sen kom en frisk flicka i vecka 39+5, så för min del var det ingen fara, men var inne regelbundet under hela grav och kollade med ctg just pga detta.
  • Skruttis1979

alltså - sammandragningar i sig är inte farligt, det är kroppens sätt att förbereda en förlossning framöver.

gör de ONT däremot - ska du kolla upp det (beroende på hur långt gången du är vill säga), för sammandragningarna ska inte göra ont. Magen blir hård och sådär, men får du smärta samtidigt och dessutom ofta, så ska du verkligen kolla upp det.

• Fiyali

Hade jag varit du skulle jag ringt in till Förlossningen och pratat med de, det är möjligt att de vill att du ska komma in och kolla CTG!

• viochjag

men det var ju i fredags och lite i natt? CTG i v17+0 ??

• Fiyali
    viochjag skrev 2009-10-18 11:39:29 följande:
    men det var ju i fredags och lite i natt? CTG i v17+0 ??
    jag kollar mitt ctg nu en gån i veckan pga risken för tidig födsel.... om din samandragningar är kraftiga behöver du kanske bricanyl?
Svar på tråden aj det gör ont. strålningar mot underlivet.