• MammaMiia88

planerar babyshower! tips tack!!!

hejsan!

jag har en vän som är Gravid med sitt första barn bf den 28 jan, dvs är hon i vecka 25+ nu.
    jag planerar att överaska henne med en babyshower!!

jag ska försöka kontakta alla hennes närmasta vänner och planera ett datum då alla ska samlas här hemma hos mig, presenter lekar m.m

någon som har tips på lekar?, mat, presenter m.m...ALLT typ :)

OCH....vilken vecka är det bästa för en babyshower?, jag e lite rädd att planera det för långt fram ifall hon föder innan bf då hon själv är född i vecka 36 ( har jag för mig) om de har någon betydelse eller inte.
    plus att hon har opererat sin höft ett par gånger med misslyckade resultat, om de oxå kan ha ett samband att hon kankse måste göra ett tidigare kejsarsnitt m.m....

alla tips mottages!!!

• Svar på tråden planerar babyshower! tips tack!!!
  • LiindaE

jag har aldrig varit på babyshower...
    men såg i en amrikansk film hur dom provade olika choklader som lagts i blöjor.....
    ganska äckligt tycker jag
    men men

• MammaMiia88
    LiindaE skrev 2009-10-18 13:59:19 följande:
    jag har aldrig varit på babyshower... men såg i en amrikansk film hur dom provade olika choklader som lagts i blöjor..... ganska äckligt tycker jag men men
    haha okej. lät ju lite....udda..men dock inte äckligt, e ju en oanvänd blöja hoppas jag
    tack för tipset!

fler??
  • HugoochVilma

Jag ska fixa en BabyShower för min barndomsvän! Hon kommer då vara i vecka 36 tror jag. Hon vet om det men får inte alls vara med då planera och så.

Tips!
    Ett klädstreck med små babykläder
    Bok med tips, goda råd, meddelanden till bebisen etc.
    Blöjtårta - ett måste
    Ett "mammaband" (sådant som fröken sverige etc. brukar ha fast där det står MAMMA eller liknande)

Lycka till!

~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~
  • MammaMiia88
    HugoochVilma skrev 2009-11-11 10:28:26 följande:
    Jag ska fixa en BabyShower för min barndomsvän! Hon kommer då vara i vecka 36 tror jag. Hon vet om det men får inte alls vara med då planera och så. Tips! Ett klädstreck med små babykläder Bok med tips, goda råd, meddelanden till bebisen etc. Blöjtårta - ett måste Ett "mammaband" (sådant som fröken sverige etc. brukar ha fast där det står MAMMA eller liknande) Lycka till!
    åhh berätta mer om kläckstrecket,goda råd, medelanden till bebisen och blöjtårtan:)!!!!, vill veta!

jag o en annan vän till min kompis har spikat ett datum för baby showern nu..den 12e dec, då kommer kompisen att vara i vecka ...hmm...typ 34 kanske?...rätt tidigt men är lite orolig som sagt att hon får förtidigt då hon själv e född tidigt m.m..plus att nu verkar de som att hennes bebisen e vääääldigt liten så det finna KANSKE en risk att dom plcokar ut bebisen i förväg pga dålig tillförsel i navelsträng....aja..vill inte riskera:)

har köpt massa dekorationer till showern så som ballonger, konfetti stora kartongtexter ( baners eller vad det heter), o allt står de baby girl på ;) ( hon har kollat upp könet)
  • Aurora Borealis

Jag var på en babyshower där de gjorde det där med blöjorna, fast de hade hällt olika barnmat (burkmat) i blöjorna, numrerat dem och sedan fick vi smaka från blöjorna (det såg jätteäckligt ut) och gissa vad det var för mat. Det var ganska kul och svårt. Den som hade flest rätt vann ett pris.

Annars åt vi tillsammans och mamman fick öppna paketen.

• HugoochVilma
    MammaMiia88 skrev 2009-11-11 11:43:50 följande:
    åhh berätta mer om kläckstrecket,goda råd, medelanden till bebisen och blöjtårtan:)!!!!, vill veta!jag o en annan vän till min kompis har spikat ett datum för baby showern nu..den 12e dec, då kommer kompisen att vara i vecka ...hmm...typ 34 kanske?...rätt tidigt men är lite orolig som sagt att hon får förtidigt då hon själv e född tidigt m.m..plus att nu verkar de som att hennes bebisen e vääääldigt liten så det finna KANSKE en risk att dom plcokar ut bebisen i förväg pga dålig tillförsel i navelsträng....aja..vill inte riskera:)har köpt massa dekorationer till showern så som ballonger, konfetti stora kartongtexter ( baners eller vad det heter), o allt står de baby girl på ;) ( hon har kollat upp könet)
    Klädstrecket - jag har köpt ett gäng med begagnade kläder i strl.50/56 som jag ska hänga upp på en klädlina som jag binder upp rakt över vardagsrummet. Lite dekoration, men ändå en present till min vän
    Boken - den har jag itne kommit så långt med än... Ska innehålla foton på min vän under hennes partyperiod, rabattkoder till webshopar, gästbok/frågor till de som kommer på BabyShowern, "Gissa Datum", etc....
    Blöjtårtan - sök på Google/Youtube.com. Skriv diapercake så hittar du mängder med tips!

Sedan får hon också en GoodieBag fylld med allt möjligt - allt från Babyoljor till amningskupor.....
    ~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~
  • MammaMiia88
    HugoochVilma skrev 2009-11-12 07:52:26 följande:
    Klädstrecket - jag har köpt ett gäng med begagnade kläder i strl.50/56 som jag ska hänga upp på en klädlina som jag binder upp rakt över vardagsrummet. Lite dekoration, men ändå en present till min vän Boken - den har jag itne kommit så långt med än... Ska innehålla foton på min vän under hennes partyperiod, rabattkoder till webshopar, gästbok/frågor till de som kommer på BabyShowern, "Gissa Datum", etc.... Blöjtårtan - sök på Google/Youtube.com. Skriv diapercake så hittar du mängder med tips! Sedan får hon också en GoodieBag fylld med allt möjligt - allt från Babyoljor till amningskupor.....
    tack så jätte mkt för tipsen!!!! :D
  • tessimessa

Åh vad kul med baby-shower! Det hoppas jag att jag också får en dag!

När jag ordnade åt en väninna till mig hade vi bland annat följande lekar:

Gissa omfånget: köp en rulle med hushålls-snöre (eller vilket snöre som helst). Låt sen gästerna gissa magens omfång genom att klippa en lämplig bit snöre. Den som kommer närmast vinner! Låt även mamman själv gissa! Hur kul som helst! Vissa tar i med flera meter...

Smaka barnmat: vi lät faktiskt gästerna äta från tallrik, inte från blöjor.. Efterrätterna var mycket uppskattade, det andra sådär. Även här skulle man gissa vad det var för mat.

Gissa ord: ta valfritt antal ord som har med bebisar eller graviditet att göra och kasta om bokstäverna. Låt gästerna gissa vad det är.

Vad gäller mat är mitt tips att köra lite plockmat i bufféstil så kan gästerna själva plocka och äta medan man går, står, sitter, minglar runt..

Svar på tråden planerar babyshower! tips tack!!!