Flygrädsla
ska ut och flyga nu i veckan men är så himla flyg rädd vad ska jag göra.
Vill inte åka....
ska ut och flyga nu i veckan men är så himla flyg rädd vad ska jag göra.
Vill inte åka....
Hej Ts!
Jag arbetar som flygvärdinna och har så gjort i 10 år. Flygrädsla är vädigt vanligt, så vanligt som var tredje människa. Rädslan kan bero på så mycket olika saker så det är svårt att ge dig råd när jag inte vet vad flygfobin grundar sig i. Vill du berätta mer så kanske jag kan hjälpa dig, så gott det går iaf!
vet inte riktigt vad det beror på. åkte en gånrg för länge sedan med ett gammalt plan som lätt och skakade mycket.satt bevid en man som var mycket rädd.skakade av rädsla. sedan dess är jag flygrädd.
Så mycket konstiga ljud ,man är instängd helt lämnad åt piloten.
Rädd att det ska hända min barn något.
värst är det vid turbolens
Kontrollen på planen är mycket noga och checkas med jämna mellanrum. Flygplanen är byggda för att klara mycket hård turbulens och blixtnedslag. Turbulens är inte farligt i säkerhetssynpunkt förutom att man kan ramla och slå sig illa, därav måste man alltid sitta fastspänd under turbulent område.
Piloterna är alltid minst två stycken, kaptenen har väldigt lång arbetserfarenhet och att vara "utlämnad till piloten" ska man nog vara tacksam för
Det finns många kurser för flygrädda, dom skall tydligen vara jättebra! Kanske vore det något för dig? Något lugnande kan vara bra också - så du kan slappna av och kanske slumra/sova lite.
Säg gärna till flygvärdinnorna/värdarna att du är flygrädd, dom hjälper dig så gott dom kan och finns där som ditt stöd. Om du vill titta in i cockpit och hälsa på piloterna brukar också lugna nervösa passagerare. Be att få kliva in där när du går ombord. (Efter 11 sep är detta inte tillåtet under resans gång)
Hoppas detta hjälper dig lite och lycka till på din resa!! Tänk på vad trevligt du kommer att ha när du kommer fram!