• Gothica

Mammajacka

Skulle behöva en mammajacka till vintern. Är bara i v. 6, men min jacka börjar redan bli för trång. Men alla nya jackor kostar ju 4-600 kr minst och det är i alla fall inte jag beredd att betala för en jacka som bara används i några månader och sen antagligen aldrig mer (väntar tredje barnet)! Hur gör ni andra? Några tips? Vet snart inte vad jag ska sätta på mej. Inte köpt några mammakläder alls än heller, men det börjar bli dags snart känns det som... Alla byxor är för trånga, vilket är väldigt obekvämt. När köpte ni mammakläder? Sålde alla från förra gångerna. :(

• Svar på tråden Mammajacka
  • Emelie1988

ja köpte min på polan o pyret en skit bra jacka,

• memlan

Jag köpte en skidjacka (vit med gråa detaljer) i sörre storlek (herrjacka). Min man har haft den som extra jacka vintrarna efter...

• vanilla deej

Jag använder fortfarande min korta (slutar ovanför rumpan) A-formade jacka från HM och jag är i v 34. Vet dock inte om de finns att köpa nu då min har några år på nacken.

• lisadragon

Fick ta en som mannen hade på jobbet, en blåkläder med "lurv/teddy" på insidan, men bara lurv som en väst.
     Svart, muddar vid ärmar och nederkant. Jag tänkte strunta i jacka men insåg när jag började vandra till dagis med sonen att jag behövde en jacka ;)..

Den är ju verkligen inte snygg men den är svart och stor samt varm men håller mig ganska sval om det är varmt också.
     Kan inte kosta så mkt på ex. jula, 300 kanske?
     Rekomenderas och magen får verkligen plats!!!! Jag är i v.34 och kommer kunna ha denna tiden ut tror jag om inte så har jag en till i större storlek som han också tagit med från jobbet ;).

• helena84

Jag köpte en modell större på cubus.
    En vanlig dun jacka som jag hoppas att jag får plats i hela vintern Är i v 25 nu och jackan är fortfarande riktigt stor och rymlig.
    Men det va jättesvårt att hitta en som satt bra över axlar när an skulle köpa en större jacka.
    Om jackan inte passar mig sen så ger jag nog bort den till någon som jag känner och köper en ny nästa år.
    Jag orkade inte tänka på det nu att jag kanske bara kan ha den en vinter...just nu behövde jag denna och då fick det blir så.

Kolla gärna min gravidblogg---->www.hemmahoshelena.bloggsida.se

• Alfonsina

Jag köpte en jacka på Lindex, sån utstående modell som det finns massor av plats i.
    Jag tycker det helt klart är värt att köpa en ny jacka, måste ju ha den hela vintern!

• Smilla75

En gravidjacka får du tillbaka pengarna för när du säljer beggat. Mamalicious går för 75 % på Tradera!

• Begga

Jag hade planerad att strunta i det där med gravidjacka... tänkte "kan väl använda min vanliga jacka och bara knäppa översta knapparna och låta magen stå ut". Men jösses vad den blev trång snabbt.. över armarna, axlarna, ryggen (lagt på i vikt kan man konstantera).
    Tack och lov fick jag låna en mammajacka som är en förvandlad standard svart H&M dunjacka. En underbar mammakompis som snickrade lite med den när hon var gravid; sydde in extramudd i sidorna och även mudd på kanten ... då sitter den tryggt nedanför magen.

Är så himla glad för den nu. Kände mig som en falukorv i mina andra ytterplagg....

• Eldila

Jag löpte min på HM's B&B-avdelning. En lite större jacka men hade resår precis över magen och var lite som en parkas så den blir perfekt och den kostade 599:-

• Humbla

Jag köpte en mamalicious som jag använder, den sitter bra och är både skön och snygg. Jag resonerade som så att jag ändå hade måst köpa en ny vinterjacka, antagligen hade den kostat ungefär samma.

Om det blir riktigt kallt i vinter har jag en dunjacka, som är min sambos men som han inte använder då han inte är så stort fan av dem, den rymmer både magen och mig bra, är varm och skön!

Kanske din kille har någon över?

• Shadilly

Jag köpte en parkas på Ellos för 30 kronor. Vindtyg och fleecefoder. Så varm som jag var så räckte det gott och väl.

• råttan07

jag är i vecka 32. Har köpt en mammakappa på H&M mamma avdelning, 699kr kostastade den. Jag tycker den är väl värd pengarna, den är svart och lite lägre modell liknande a-modell, jag har jättestor mage nu och ändå finns det plats utan att den ser gigantisk ut :)

Svar på tråden Mammajacka