• Lumina

Äger ni ett par over-knee-stövlar?!

Hej!
    Jag är själv en stövel-älskare, eller stövel fetischist kanske man kan säga Jag älskar verkligen stövlar och tycker att det är skitsnyggt i nästan alla modeller.
    Favoriten är dock svarta läderstövlar som man ju kan ha till allt i princip.

Årets mode pekar ju mycket på over-knee modellen på stövlar, jag har testat en hel del, men jag vet inte... Äger faktiskt ett par sen tidigare, men har inte använt dem så mycket.
    Till vardags tycker jag det funkar lika bra att ha ett par stövlar som går upp till knät och sen använda overknee-strumpor, och då ser det ju nästan ut som att man har ett par overknee-stövlar på sig

Okej, det jag INTE gillar så mycket med overknee-stöveln är att jag tycker att det glappar och blir en irriterande kant när man sitter ner, om ni förstår vad jag menar.

Så min enkla fråga till andra stövel-älskare i detta forum:
    Vad tycker NI om overknee-stöveln? Bättre eller sämre än andra stövlar? Eller hamnar de i en klass för sig?

*Nyfiken*

• Svar på tråden Äger ni ett par over-knee-stövlar?!
  • Mrs Moneybags

Jag är också en stövelälskare
    Jag kan tycka att over-knee-stöveln känns som en kortare trend och om man inte verkligen gillar den så behöver man inte lägga ner pengar på ett par såna stövlar.

Men det beror ju på vad man har för stil också, jag är lite äldre och kör mer klassisk stil så... Om jag vore 20 och hade korta kjolar skulle det nog vara snyggt med over knee!

• Esmiso

Älskar också skor!!! Men jag har inte over knee stävlar, dock sådana strumpor.

• Lumina

Tack för era inlägg!
    Ja, det känns som att det är en aning svårare att matcha overknee-stöveln och att den är trendkänsligare...Sen har jag kommit på att jag kanske har aningens för kraftiga ben för den typen av stövel för att det ska se snyggt ut, jag har för kort avstånd mellan knä och höft på nåt sätt..
    Men det är kul att höra vad ni stövel-älskare där ute har för åsikter!

• Anna Collovin

Japp har 2 par det ena paret är av typen så man kan vika ner skaftet så det även blir
    så dem slutar under knäet sen har jag även några pretty woman stövlar haha

• Lumina

Anna Collovin skrev 2009-10-18 17:24:35 följande:

Japp har 2 par det ena paret är av typen så man kan vika ner skaftet så det även blir så dem slutar under knäet sen har jag även några pretty woman stövlar haha
    *Fniss* Ja, PrettyWoman-modellen är jag nog på tok för blyg för att använda...Men de är snygga!
    :_)
  • Lumina

oj, det var meningen det skulle bli en smiley där på slutet

• Lumina

Japp har 2 par det ena paret är av typen så man kan vika ner skaftet så det även blir så dem slutar under knäet sen har jag även några pretty woman stövlar haha
    Kollade precis in din sko-garderob, herrejösses, jättesnygga skor du har
  • Anna Collovin
    Lumina skrev 2009-10-18 17:36:25 följande:
    Kollade precis in din sko-garderob, herrejösses, jättesnygga skor du har
    Tack så mycket ja pretty woman stövlarna är ju inget jag använder så mycket blir lite för mycket men skadar ju inte att ha dem
  • Fratris

jag ÄLSKAR mina overknee-stövlar! Köpt ett par med ett mjukt skaft, för då kan man ju vika ner dem också för att få mer normal-höga stövlar. De är såååå snygga, och det är just GLAPPET som är snyggt ju! :)

• Anna Collovin
    Fratris skrev 2009-10-21 11:31:59 följande:
    jag ÄLSKAR mina overknee-stövlar! Köpt ett par med ett mjukt skaft, för då kan man ju vika ner dem också för att få mer normal-höga stövlar. De är såååå snygga, och det är just GLAPPET som är snyggt ju! :)
    Ja dem är toppen man kan välja stil efter hur man känner med dem
  • High Heel Bitch

Jag har ett antal hemma älskar dem

• Lumina

High Heel Bitch skrev 2009-10-22 21:09:09 följande:

Jag har ett antal hemma älskar dem
    Okej, ni har övertalat mig!
    Jag ska nog ge dessa stövlar en chans
  • High Heel Bitch
    Lumina skrev 2009-10-22 21:14:29 följande:
    High Heel Bitch skrev 2009-10-22 21:09:09 följande: Okej, ni har övertalat mig! Jag ska nog ge dessa stövlar en chans
    Ja gör det, du kommer inte att ångra dig ;)
Svar på tråden Äger ni ett par over-knee-stövlar?!