• Helennnna

Någon som har någon Brun utan sol att rekommendera?

Hösten är här ..snart vintern och jag börjar känna mig riktigt blek. Har solat solarium innan men vill inte behöva hålla på med det. Någon som vet någon bra Brun utan sol? Det gör inget om det är en sådan man måste "duscha av" efter några timmar - är mycket hemma. Men man ska bli brun och det ska inte kladda av sig på kläder.

Har använt Dove:s hudlotion som man ska bli brun av efter några användningar, men jag blev jätte fläckig på armarna efter fyra fem användningar så vill inte fortsätta med den. Ioförsig ska man kanske inte använda den varje dag? Men om man inte gjorde det blev man inte brun? Den var inte bra helt enkelt. :P

• Svar på tråden Någon som har någon Brun utan sol att rekommendera?
  • LillaÄlskadePyret

Tips är Lancome's brunt utan sol - det finns en ansiktsgel som är grym. Sedan finns det en mousse från Lancome som är grym för resten av kroppen!

Lite dyrare, men grymt bra!! =)

• Jesster

Rekommenderar också Lancome. Ger ett naturligt, jämnt resultat.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Loa

Auto Bronzant från Dior är den bästa jag testat. Den blir aldrig orange på grund av något med PH- värdet, den luktar supergott och klibbar inte. Dyr men värd varje krona.

• Loa

Några tips är att skrubba kroppen där du ska ha brun utan sol med peeling, smörj med en fet creme innan du smörjer på din brun utan sol. Då slipper du fläckar och får ett jämt och fint resultat som ser naturligt ut. Smörj hellre flera tunna lager än ett tjockt.

• Helennnna

Tack De som ni har rekommenderat ..hur länge brukar ni låta krämen sitta på innan ni duschar? Eller behöver man inte duscha kanske?

Fler som har tips?

• LillaÄlskadePyret
    Helennnna skrev 2009-10-19 15:23:56 följande:
    Tack De som ni har rekommenderat ..hur länge brukar ni låta krämen sitta på innan ni duschar? Eller behöver man inte duscha kanske? Fler som har tips?
    Lancomes ansiktsgel bruakr jag ha på i ansiktet innan jag går o lägger mig. Kroppsmoussen likaså, men ta gärna på den lite tidigare så att den inte fäckar på lakanet (går iofs bort i tvätten, men ändå)..=)

Gelen är bra eftersom den inte alls blir orange, utan naturligt solbrun bara (är just för ansiktet). Det som är bra med moussen är också färgen, men också att du verkligen ser var du haft den och inte så du slipper fläckar etc på kroppen =)

Kom ihåg att tvätta händerna och ögonbrynen bara! =)
  • Helennnna
    LillaÄlskadePyret skrev 2009-10-19 16:55:28 följande:
    Lancomes ansiktsgel bruakr jag ha på i ansiktet innan jag går o lägger mig. Kroppsmoussen likaså, men ta gärna på den lite tidigare så att den inte fäckar på lakanet (går iofs bort i tvätten, men ändå)..=)Gelen är bra eftersom den inte alls blir orange, utan naturligt solbrun bara (är just för ansiktet). Det som är bra med moussen är också färgen, men också att du verkligen ser var du haft den och inte så du slipper fläckar etc på kroppen =)Kom ihåg att tvätta händerna och ögonbrynen bara! =)
    Men det låter ju jätte bra.
  • Jesster
    Helennnna skrev 2009-10-19 15:23:56 följande:
    Tack De som ni har rekommenderat ..hur länge brukar ni låta krämen sitta på innan ni duschar? Eller behöver man inte duscha kanske? Fler som har tips?
    Man behöver inte duscha med någon creme. Man ska bara vänta i ca 2 timmar innan man tar på sig typ vita kläder eller duschar om man vill det.
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Puffig Pingla

Jag använder Comodynes brun-utan-sol servetter och tycker att de är oslagbart bäst. Det går knappt att misslyckas med dem.
    Dessutom tycker jag att de ger den mest naturliga solkyssta färgen.

Mycket lättare att använda en krämer, spray och gel i mitt tycke. Men det ska vara just Comodynes. Niveas får en tokgul färg och loreals alldeles för brunt. Har provat igenom nästan varenda märkeskräm på marknade men de här är tveklöst bäst.

Har köpt dem i 6-pack på Kicks och Åhlens. Alla jag rekommenderat dem till har blivit supernöjda.

• Helennnna
    Puffig Pingla skrev 2009-10-20 18:20:20 följande:
    Jag använder Comodynes brun-utan-sol servetter och tycker att de är oslagbart bäst. Det går knappt att misslyckas med dem.Dessutom tycker jag att de ger den mest naturliga solkyssta färgen.Mycket lättare att använda en krämer, spray och gel i mitt tycke. Men det ska vara just Comodynes. Niveas får en tokgul färg och loreals alldeles för brunt. Har provat igenom nästan varenda märkeskräm på marknade men de här är tveklöst bäst.Har köpt dem i 6-pack på Kicks och Åhlens. Alla jag rekommenderat dem till har blivit supernöjda.
    Okej. Räcker ett 6-pack till hela kroppen? Hur ofta ska man använda dom tycker du? Pris? :-P
  • Puffig Pingla
    Helennnna skrev 2009-10-20 23:02:56 följande:
    Okej. Räcker ett 6-pack till hela kroppen? Hur ofta ska man använda dom tycker du? Pris? :-P
    Hahaha, jag missade att du skulle ha dem till hela kroppen.

Jag brukar mest använda dem i ansiktet. Och på vintern använder jag dem en gång i veckan.
    En servett räcker för mig gott och väl till ansikte, decolletage och nacke och "överrygg".

Har bara kört armarna en gång och då räckte en servett till båda armarna.
    På mina fettstockar till ben går det åt en servett per ben.

De kostar ca 140kr (lite beroende på var man köper dem).

Happy tanning
  • mrskeno

Här är ett tips till:
    I.D faux tan från hudoteket.se Den absolut bästa jag provat! Ger en ganska mörk solbränna, fast ändå naturlig. Jättebra! Krämen är färgad så man ser var man smörjer. Funkar både till ansiktet och kroppen. Dyr, men dryg. (Värt sitt pris enligt mig...)
    Återkom gärna och berätta vilken brun-utan-sol du bestämde dig för och vad du tyckte!

• Helennnna
    mrskeno skrev 2009-10-23 20:18:27 följande:
    Här är ett tips till:I.D faux tan från hudoteket.se Den absolut bästa jag provat! Ger en ganska mörk solbränna, fast ändå naturlig. Jättebra! Krämen är färgad så man ser var man smörjer. Funkar både till ansiktet och kroppen. Dyr, men dryg. (Värt sitt pris enligt mig...)Återkom gärna och berätta vilken brun-utan-sol du bestämde dig för och vad du tyckte!
    Den låter ju också bra. Smidigt att man kan ha den till både ansikte och kropp, det gör det smidigare än att ha två olika Dom hade många olika på den där hemsidan, ska läsa igenom och se vilken jag tycker är bäst ..kanske beställer därifrån. Tycker om att man kan klicka hem det lite enkelt över nätet än att behöva gå till affärer och snurra runt .. va lat man är.
  • Helennnna

Jag har googlat runt lite och tror jag kommer välja en av dessa .. någon som testat nån av dom?

www.eleven.se/piz-buin-self-tan-summer-sensation-foam-6313.html

www.eleven.se/piz-buin-self-tanning-lotion-colour-dial-7337.html

www.eleven.se/clarins-self-tanning-instant-gel-6602.html

www.hudoteket.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=38&artnr=20654000-0&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std

Googlade på lancomes men kunde hittade bara en på någon hemsida och den kostade lite över 400? :O :-P

• LillaÄlskadePyret
    Helennnna skrev 2009-10-26 18:21:40 följande:
    Puffar
    Jag brukar köpa Lancomes på taxfree, annars på t.ex. Åhléns. De är som sagt inte billigast, men jag har provat så många (inkl piz buin som inte var så bra som BUS men de har härliga solkrämer)..=)...Så jag vågar inte säga vart på nätet du kan hitta Lancome efersom jag alltid köper i butik...

Lycka till med testandet! =)
Svar på tråden Någon som har någon Brun utan sol att rekommendera?