• Bonanza

Hur varmt är det i maj?

Jag och min sambo ska gifta oss nästa försommar/sommar, men vi vet inte riktigt när. Vi tänkte ev. börja försöka oss på ett syskon då också, och jag vill inte vara gravid på mitt bröllop, så då skulle ett bröllop i maj passa bra.

Men nu vill vi gifta oss utomhus, hur varmt är det i maj egentligen? Går det bra att gifta sig utomhus i slutet av maj tror ni? Eller blir det för kallt? Visst är det redan grönt och fint i maj.

Herregud, jag har ju ingen koll på någonting.

• Svar på tråden Hur varmt är det i maj?
  • LiLja1980

Väldigt svårt att säga. För ett par år sedan var det jätte varmt i maj men i år tyckte jag inte alls att maj var nått speciellt varmt. Nu var ju hösten så jätte sen oxå så det kanske blir sen vår nästa år igen. Beror ju oxå lite på vart i Sverige du bor. Bor du i långt upp i Sverige så är det nog troligen inte så varmt i maj, men fortfarande jätte svårt att säga. Vet inte vad som hänt med vädret i Sverige, tycker ingenting stämmer överens med tidigare år längre! Nästa år borde man kanske satsa på sin semster i september t.ex!

• littletiger

Vi gifte oss i maj förra året (22 maj) och det var grönt och fint. Veckan innan hade det varit ganska soligt och hyfsat varmt, men på vår stora dag...så var det mulet och kyligt...dock klarnade det upp på eftermiddagen men det blåste och var kallt....nu hade vi i och för sig bröllopet ute på Orust och det är alltid lite kallare och blåsigare där.

Men maj kan ju också vara jättevarmt och skönt men ändå lite lynnigt... Ett utomhusbröllop låter jättefint men var beredda att ha nåt inomhusalternativ.

Var kommer ni att ha bröllopet?

• Bonanza

Bor i Örebro kanske ska tilläggas ja.

Usch vad krångligt det låter.

• Linda1976

Vi gifte oss 3 maj, och då var det halvmulet och ca 15 grader... lite regn men inte just när vi var utomhus. Det kan vara vanskligt, men å andra sidan... med vädret i Sverige kan man ju ALDRIG veta... Det kan ju åskregna i juli också!

• Linda1976

Och vi gifte oss hemma i Skåne ska jag tillägga!

• Katja77

Som jag sa var jag på bröllop i slutet av maj och det var svinkallt. Fast grönt och fint var det ju förstås...Kan man inte på typ smhis hemsida kolla statistik över hur varmt det varit vid visa datum de senste åren?

• yohanna

jag bor på västkusten och i slutet av maj brukar det vara mycket sol här. vi hade nog en temepratur mellan 15-20 grader lite beroende på. men den låg ofta runt 17-18 grader.

• Linda1976

Tassa: Nej... man kunde inte det 2003 iaf.. Gissa om jag ringde upp och terrade SMHI inför vårt bröllop, haha!!

• LiLja1980

yohanna - Men inte i år väl?

• yohanna

wasabi: jodå. från typ 20 o framåt hade vi kalasväder.

• LiLja1980

yohanna - Har väl glömt det då *ler* Har för mig våren var sen och att det inte alls var så varmt som det brukar va i maj!!

• yohanna

wasabi: var bor du? jag bor ett par mil norr om gbg.

• LiLja1980

yohanna - Jag bor i närheten av Halmstad.

• Angelica77

Vi (jag) planerar oxå bröllop nån gång i Maj eller möjligtvis Juni nästa sommar. Vill oxå vara utomhus så visst e man orolig för vädret. Vet inte riktigt heller vart vi ska vara. Prästen var lite tveksam till att vara vid en strand då man inte är garanterad att få vara ifred. Bättre är i ens egna trädgård då tyckte han. Då vet man att man har sin "privacy". Vi flyttar till nytt hus nu i Nov så det kanske vore kul att "inviga" vårt nya hus med ett bröllop. Vi vill döpa vår dotter samtidigt och vill inte vara i kyrkan. Vad tycks??

Svar på tråden Hur varmt är det i maj?