Gravid och käken gick ur led.
Häromdagen tillbringade jag många timmar på sjukhuset (ca 4 eller 5h) pga min käke som gick ur led. Det blev trubbel pga att jag är gravid (vecka 22) och inte ville ha något smärtstillande som kunde skada bebis. Dom fixade till käken på mig och det gick faktiskt bra. Men så sa läkaren att jag bara fick äta lättare mat och att käken med stor sannolikhet kommer åka ur led för mig igen.
Jo, nog har det varit på G ett par gånger sedan han fixade den. Men det är ju löjligt vad känslig käken blev helt plötsligt.. Kan inte äta pannkaka, knappt borsta tänderna (jo, om jag låter bli att gapa för mycket), kan knappt gäspa.. puréer och soppa känns ju fånigt att äta, och oroligt, därför att jag vill ju få i mig näring pga bebis.. Dessutom äter jag endast vegitariskt. Enligt läkaren ska jag vara extra försiktig några veckor, ev månader framöver..
Det har inte gått många dagar, men jag håller redan på att tappa matlusten.. Jag vet inte vad jag ska göra..
Jag vet inte vad jag vill med detta, kanske mest behöver skriva av mig.. men skulle gärna vilja veta om någon mer varit med om detta som gravid.